December 24, 2002
Xenomorphed wrote: vilket är det bästa 5.1 systemet under 800SEK?
Vet att jag går ifrån ämnet.. Men spar pengar och vänta. Logitech's THX system är grymt prisvärda och låter BRA! Kostar väl ca 2000kr eller nått liknande.
Annars.. hmm.. vet jag inte riktigt... är för kränsen för dem sämre.. eller rättare sagt jag vill kunna spela högt med mina utan att dem brusar.
Har ägt ett Logitech Z-3e 2.1 och var grymt missnöjd med det. Gick inte äns att spela i normal volym utan att det lät kasst.. Så jag litar inte alls på dem billiga systemen..
May 26, 2004
Vet inte om THX kräver coaxial eller optisk utgång? Det är det som skiljer möjligtvis ljudet är detsamma.
Men finns egentligen inga 5.1 system under 800 som låter bra tyvärr. Då tycker jag hellre du ska satsa på ett 2.1 system. Visst du tappar lite i surround men tar igen massor i ljudkvalitet. Annars hörlurar om du nu inte måste ha högtalare ger överlägsen ljudkvalitet samt bra surround i spel faktiskt. Finns ju speciella lägen i vissa moderna dvd spelare för datorer för surround i filmer men vet inte hur bra det funkar...
Dock rekommenderar jag ett X Fi om du ska spela mycket.
Om det är för filmer så är digitheatre Platinums grymt prisvärda. Kostade när jag köpte dem runt 4000 men mycket mer prisvärt än mina tidigare Inspire 5.1 system. Iof var jag hyfsat nöjd med dem när jag hade dem men herregud vad de lät dåligt i jämförelse...
Ska du spela med dem så se till att skaffa Creatives nya dolby digital encoder till då du inte får full surround annars.
2 Guest(s)