December 13, 2003
Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro ICE Q
Har själv ett sådant, mycket nöjd!!!
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
January 30, 2004
Kan inte annat än att hålla med...
9800 Pro IceQ kortet rockar...
Har också ett...
The good
+ Tyst... Väldigt tyst... (För tyst? 😛 )
+ Klockar bra (I stora runda tal: ~430+ core ~385+ minne lätt)
+ Stabilt. Har inte haft några problem alls med detta kort.
The bad
- Detta kort är stort... Så stort att det även tar PCI platsen bredvid AGP sloten.
- Behöver 300W PSU (eller mer)
Måste tillägga att jag valde mellan detta kort... Hercules 9800SE och Powercolor... I december hade jag beställt 9800SE kortet... det kom ej... slut överallt... efter en månad nästan två avbeställde jag... Pro korten var nu nere på en rimlig nivå... Powercolor kortet var ännu billigare än Hercules 9800SE... Vad som fick mig i slutändan att välja IceQ kortet och lägga ut ett par hundra extra var kvaliten... Var inne på mycom en dag och väntade i deras enoma kö för att köpa DVD skivor... 😮
Och inte mindre än två kunder i denna glada skara hade med sig ett 9800 pro powercolor kort för att klaga... och efter vidare läsning på nätet så var det ganska uppenbart att powercolor hade vissa problem (mest med fläkten)
Jag är säker på att det finns många fina exemplar av 9800 pro Powercolor kortet men jag ville inte chansa..
Och jag kan inte annat än säga jag är extremt nöjd med mitt val...
December 18, 2002
det kortet som klockar bäst utan mods är ingen tvekan detta kort ^^
http://www.overclockers.se/cat.....cts_id=945
January 5, 2002
KicKFoooT wrote: Power color är bra men det klockar inte så bra med orginal kylning, men power color slog de korten som var klockade också (med orginal kylning, fins en resention i testlabbet
Powercolorkortet var överklockat från fabrik (400/760 istället för 380/680 som alla andra kort i testet), så det är inte så konstigt. Har inte sett ett enda powercolorkort i butikerna med sådana specs.
April 5, 2003
De enda kortet som nämnts i denna tråd som är bättre än nått annat är de som GooGeL nämnde.
Tyans 9800Pro slår de mesta, har sett kanske 15-20st av totalt max 25 som gjort nära eller över 500 på coren och minst 400 på minnena med orginal kylning. Hemskt stor % av dessa kort clockar groteskt bra! Så när du frågar efter de bästa så finns de bara ett svar: Tyan Tachon G9800PRO-M!
January 30, 2004
Efter att ha sett inläggen om G9800Pro-M Tyan Tachyon blev jag nyfiken..
Var har ni hittat er information om att Tyan kortet överklockar så groteskt bra?
Jag letade lite och fan dessa 2 reviews om detta kort men ingenting som visade på det super resultat med orginal kylning som beskrivs ovan...
Hexus.net review
http://www.hexus.net/content/r.....BhZ2U9MQ==
Hardocp.com review
April 5, 2003
Mitt tips: Surfa in på http://www.techsweden.org och fråga gabbax och ZejtaN vad dom tycker om Tyans 9800 Pro 😉
1 Guest(s)