Bästa mobilen just nu?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bästa mobilen just nu?
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 8, 2009 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag funderar på att skaffa ny mobil, då jag helt enkelt tycker min k810i har blivit lite trist. Funderar på någon av pekskärmsmobilerna, typ iPhone, men samtidigt är jag inte direkt såld på just den. Vad finns det mer för roliga alternativ just nu?
Använder oftast min mobil just som telefon, och inte mycket annat. Ingen film. Ibland musik/radio. Surfar gör man ju hellre på någon av datorerna. En del SMS blir det, och jag gillar att fördriva tiden med något spel om det finns. Kameran i k810i var riktigt bra. Inte sämre än den i alla fall. Storleken har mindre betydelse. Viktigare är hur den är att prata i, i så fall. GPS oviktigt.

hymer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1188
1227783
June 8, 2009 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommer inte dom android baserade mobilerna i sommar?

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
1227787
June 8, 2009 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kör iPhone 3G är helt nöjd med den.. hur trevlig som helst att prata i headsetet som följer med är mycket bra.

Har bytt programvara i den så jag får ut lite extra godis ur min telefon:)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1227788
June 8, 2009 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför köpa en sådan mobil om du bara ska ringa o smsa?
Känns ju lite overkill.

iPhone eller HTC magic, hade jag valt.
Kan ju spana på WWDC ikväll och se hur den nya iphonen blir.

denstore
Member
Medlem
1227798
June 8, 2009 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Varför köpa en sådan mobil om du bara ska ringa o smsa?
Känns ju lite overkill.

iPhone eller HTC magic, hade jag valt.
Kan ju spana på WWDC ikväll och se hur den nya iphonen blir.

Jo, jag vet. Men så är det ju det där med roliga prylar också....

Någon som vet hur Samsungs Omnia är?

laudanum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
1227799
June 8, 2009 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en Nokia 5800. Dess kamera är väl ok, lite bättre än SE W660 men inte mer.

Jag valde den för att jag ville ha en mobil med bra möjligheter för anteckningar och liknande, samt att jag ville testa en touch-phone inom 3s nät.

Är nöjd med luren. Första 3-4 veckorna var batteritiden svajig, varierade mellan 1-3 dagar oberoende av vad jag gjorde. Nu håller den 3-4 dagar konstant så det får man vara nöjd över.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1227802
June 8, 2009 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

iPhone har ju fortfarande en ganska kass kamera så akta sig för den 😉

//Andreas

denstore
Member
Medlem
1227804
June 8, 2009 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: iPhone har ju fortfarande en ganska kass kamera så akta sig för den 😉

//Andreas

Jo, det är faktiskt en av de sakerna som håller mig ifrån just iPhonen. Annars är den ju rätt nice.
Dock så verkar Samsung Omnia nästan lika bra, fast med bättre kamera, och ordentligt mycket billigare.
S-E´s nyare modeller är ju snygga och har bra kameror, men samtidigt är jag rätt trött på dem.
Nokia blir det nog inte. Har hitintills inte träffat på en enda som jag inte har tyckt kändes smäckig.

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
1227809
June 8, 2009 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Har själv Samsung Omnia och är riktigt nöjd med den. Om du inte har jättefingrar så klarar du dig bra utan den medföljande pennan som tyvärr inte får plats i telefonen utan den får man fästa i en ögla på sidan av telefonen. Eller så kan du ha den på nyckelknippan. Så har du den med ifall du upptäcker att den skulle behövas. Dessutom så finns det gott om lagringsplats, ifall det 16GB som finns i telefonen så kan du alltid köpa till 16GB microSD. Kameran tar helt OK bilder också enligt min mening, lampan är väl sådär men har man bra belysning så blir det bra bilder. Finns bra community ifall man vill använda program som inte är riktigt avsedda för Omnian som t.ex. Tweeter ett labyrintspel som finns i HTC-telefoner. Dessutom så har telefonen stöd för DivX. Ifall du skulle vilja titta på film någon gång.

//Jimmy

denstore
Member
Medlem
1227811
June 8, 2009 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Imlal wrote: Har själv Samsung Omnia och är riktigt nöjd med den. Om du inte har jättefingrar så klarar du dig bra utan den medföljande pennan som tyvärr inte får plats i telefonen utan den får man fästa i en ögla på sidan av telefonen. Eller så kan du ha den på nyckelknippan. Så har du den med ifall du upptäcker att den skulle behövas. Dessutom så finns det gott om lagringsplats, ifall det 16GB som finns i telefonen så kan du alltid köpa till 16GB microSD. Kameran tar helt OK bilder också enligt min mening, lampan är väl sådär men har man bra belysning så blir det bra bilder. Finns bra community ifall man vill använda program som inte är riktigt avsedda för Omnian som t.ex. Tweeter ett labyrintspel som finns i HTC-telefoner. Dessutom så har telefonen stöd för DivX. Ifall du skulle vilja titta på film någon gång.

//Jimmy

Hur är den som telefon? Alltså att hålla och prata i?

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
1227824
June 8, 2009 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste säga att den har riktigt bra kvalitetskänsla, inte plastig alls och om man provar "vrida" på den så böjs den ingenting. Sedan att använda den som telefon är inga problem. Lättnavigerad telefonbok. Tydlig "knappsats". Ett flertal tangentbord att välja på vid SMS och T9 funktionen är riktigt bra.

//Jimmy

KeeKe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 672
1227825
June 8, 2009 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

w995

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
1227827
June 8, 2009 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Om jag nu inte redan hade en Omnia hade jag nog väntat på att Omnia HD släpps. Den ska inte vara så långt borta. Kanske inte världens billigaste. Men inte så mycket mer än vad jag betalade för min Omnia för drygt ett halvår sedan.

Elgiganten

//Jimmy

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1227849
June 9, 2009 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

Så kamera är viktigt...ja annars så hade jag rekommenderad dig en Nokia E71. Har en sådan och jag vet att några st till i detta forum har den mobilen och är nöjda. Mycket smidig och snabb telefon. Kameran är inte så bra på den men mycket annat på den är resor bättre än många buggiga SE.

Provkläm på en sådan vet jag...

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1227853
June 9, 2009 - 6:32 am
sp_Permalink sp_Print

iPhone 3GS :roflmao:

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1227863
June 9, 2009 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kör med en 5800 och tycker att den är godkänd. Den är betydligt stabilare än många liknande därute. Gränssnittet hade kunnat varit bättre (snyggare?) och lite snabbare. Helt okej musikspelare och ljudkvaliteten var över förväntan. Sen att man inte behöver en adapter för hörlurarna är bara positivt. Hoppas att detta var till någon hjälp.

BasRutten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1227870
June 9, 2009 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Imlal wrote: Måste säga att den har riktigt bra kvalitetskänsla, inte plastig alls och om man provar "vrida" på den så böjs den ingenting. Sedan att använda den som telefon är inga problem. Lättnavigerad telefonbok. Tydlig "knappsats". Ett flertal tangentbord att välja på vid SMS och T9 funktionen är riktigt bra.

//Jimmy

Håller med, en kanontelefon tycker jag.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 379
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL