November 5, 2002
Ska handla moderkort på Alina Systems och butgeten ligger på typ 800 riksdaler. Det skall vara till en xp2500+ cpu.
Har tittat lite på Gigabyte GA-7N400EL
Men vad skiljer det från Gigabyte GA-7N400-L som är 50:- dyrare? Ser ingan skillnad... 😕
Är ett ABIT NF7 kanske ett bättre köp?
Sn är det någon som vet vad Jetway är för kort. Aldrig sett dem förut.
November 26, 2002
Redfaction wrote: Gigabyte är av bra mycket bättre kvalité det är ju lite av moderkortens lyx märke. Abit är inte speciellt bra bara bra på att klocka.
Jag bliev lite nyfiken. "Abit är ju inte speciellt bra." Vad baserar du detta på? Har du ngn form av info som kan backa upp påståendet, eller är det bara din personliga åsikt?
March 14, 2004
John_lz wrote: [quote=Redfaction]Gigabyte är av bra mycket bättre kvalité det är ju lite av moderkortens lyx märke. Abit är inte speciellt bra bara bra på att klocka.
Jag bliev lite nyfiken. "Abit är ju inte speciellt bra." Vad baserar du detta på? Har du ngn form av info som kan backa upp påståendet, eller är det bara din personliga åsikt?
Exakt. Jag är i allmänhet väldigt nöjd med mitt kort. Vet en kompis som inte är så nöjd med sitt Gigabyte nForce2, konstigt bios, för låg inställbar vcore...
edit: det där med lyxmärke kan du skippa, vad är det tex som ASUS ger och som inte ABIT ger när det gäller moderkort?! Typ en extra usbbricka? 😛
May 17, 2002
du får ett Abit NF7-s V2.0 för 610:-på Komplett:
1 Guest(s)