September 4, 2004
jag har beställt från
datorbutiken, gtek, inet.se,itbutikken, itparadiset, jmedata, komplett, kylning.com, mycom, shg.biz, webhallen samt overclockers
datorbutiken : aldrig några problem (förutom en borttappad dator för några år sen)
gtek : inga problem om man beställer saker som finns i lager (dålig uppdatering på sidan ibland)
inet.se : man får med godis 🙂 (billiga på extratillbehör)
itbutikken : billig frakt, mkt bra orderstatus
itparadiset : fungerade helt ok
jmedata : inga problem
komplett : bra information på hemsidan, mkt bra kundservice
kylning : lite dyra på vissa saker, men billigt på andra
mycom : mindre bra med information på hemsidan, fungerade annars bra
shg.biz : har hittils fungerat jättebra, underbar hemsida, (närmaste butiken för mig = kortare frakttid)
Webhallen : lite dyra men mkt snabb hantering, mkt bra hemsida
overclockers : enda stället jag inte kan tänka mig att beställa ifrån igen. beställde chassi minnen mm, minnena var fasttejpade i botten på chassit = lämnade märken i chassit. Fick inte med någon fläktkontroller som skulle varit med. Sen tog det 3 månader för dem att skaffa fram en, då jag valde att skicka in chassit mot pengarna tillbaka som jag blivit låvad tock det en månad till. Jag fick dock tillbaks 250kr extra för frakten för chassit. (under tiden skickade jag mellan 5-10 mail och blev varje gång lovad att de skulle fixa det snabbt
November 4, 2002
obelix wrote: Vilket är det?
Är det olika affärer beroende på vad man ska ha, eller finns det en som är bättre?
Finns ingen tvekan om vilka som är bäst. Men kvalitet kostar. Alla ni som vill ha det bästa.. http://www.dustin.se
Dem har nu även dragit igång Dustin Home, som är för privatpersoner. Har aldrig handlat där dock. Handlar bara genom företaget.
Några fördelar gentemot andra konkurrenter:
1. Riktigt bra service/support. (Dem har gjort saker för oss som INGEN annan försäljare skulle kunna tänka sig. Dem har sparat oss många, många tusen.)
2. Mycket kunniga säljare
3. Snabba leveranser, inkl. realtidslager. Hemsidan alltid uppdaterad.
4. Alltid bra paketerat.
5. Är nånting trasigt är det inget tjafs.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
February 12, 2003
Soir wrote: Hmm, jag tror inte att jag kommer beställa från komplett.se igen... gick ju fint och så... men jag har aldrig sett sämre paketering... själva grafikkortet i retail lådan... och inslaget i omslagspapper... bra paketering ^^
Och det skulle du inte få någon annanstans? Dög inte det åt herrn?
Beställ då från itbutikken, fick min XP-M i en jättelåda (approx. 20*30*40), inslagen i brunt papper, och mitt i allt fanns en liten "låda" för processorn.
Men de tar väl 250 spänn i materialkostnader också.
Förresten, nog fan är retaillådan till för att packa ner sakerna i, du kanske inte la märke till frigoliten och allt annat dämpande?
May 17, 2002
Mina erfarenheter:
Komplett: Bra packetering, snabba leveranser, mycket bra kundservice
DB: bra packetering, sega leveranser, uselt kundbemötande
Dustin: bra packetering, snabba lvenarnser, underbar support.
jme: Seg leverans men bra packetering
Gtek: Oerhört seg leverans (8 månader, var iof lite vårt egna fel), annars mycket bra.
1 Guest(s)