February 12, 2003
Nu ska det byggas ihop julklappar, men jag insåg att min familj inte kommer ha så mycket nytta av en dator utan skärm, och att jag inte riktigt är så generös att jag ger bort min älskade 24-tummare. Tidigare var det 20" som gällde, då de var överlägsna 22-tummarna bildkvalitetsmässigt, men det verkar ha flödat över av skräp i alla storleksklasser, verkar omöjligt att hitta något som verkar riktigt bra.
Den extremt oväntade frågan blir då... Vilken skärm ska jag skaffa, om maxpriset är 2000:- ? Skärmen behöver inte vara fasligt stor heller, men högre upplösningar är alltid en fördel. DVI/HDMI självfallet ett krav (endera ingång, alltså).
August 18, 2003
Även min är TN paneler men jag är grymt nöjd med mina 2 Benq E2200HDA för ca 1600st. Denna version har dock bara en vga port men finns numera även en version med DVI och HDMI vid namn E2200HD som ligger runt 1900-2000.
Det är i övrigt exakt samma skärm en 22" widescreen med 1920x1080 dvs 16:9.
February 12, 2003
Cirap wrote: trodde du var rätt haj på TFT?
Har inte brytt mig riktigt på sistone, slutade bry mig när det Samsung lanserade 450 modeller som hette 22xx. 🙂
Jag hyser ett visst TN-hat, så mycket erkänner jag, men i det här fallet är det lite skit samma, då jag inte ska ha skärmen själv. 24" går inte in under 2000:-, så det går bort. Ska kika närmare på de andra förslagen. 🙂
1 Guest(s)