February 2, 2003
Sitter och ska köpa ny burk. Dock ska jag handla av en butik som man har nära till, då man kan åka dit NÄR datorn börjar strula. Som mina datorer alltid gör... 😀
Vilken butik har kombinationen bäst service samt bäst priser?
Har tittat på http://www.riksdata.se/ samt http://www.xlcomputer.se
Är någon av dom ett alternativ kanske?
January 4, 2003
Inte riksdata...dem säljer skitt grejer..inga drivisar,inga sladdar bara kortet..lol iaf fick ja min ti200 så...
Sen en helt CP moderkort som jag efter ett hot att anmäla dem fick ett annat..
Sen min kompis brorsas HDD som var FEL på...dem sa att dem kan erbjuda han en annan men om han lägger till 200 kr...han ville ha pengarna tillbaka och fick det efter mitt tips att hota dem me anmälan.
Har aldrig handlat från dem mer och avråder mina polare det också...håll dig till stora kända butiker som Komplett
January 29, 2003
Mina erfarenheter av Stockholms datorhandel:
Mycom. Hyffsade priser på det mesta, brukar föredra att handla därifrån pga centralt läge (Pub) samt att de aldrig har krånglat. Finns det mer än enstaka grejer i lagersaldo så har jag alltid fått tag på det jag sökt. Känns som nya Skribofont, lång kö vissa tider men intresserad "hacker"personal.
DataPrince. Ofta billiga men returer kan bli en rysare, snubben som har stället skulle jag inte lite på för fem öre. Jag har köpt enstaka komponenter där, skulle inte våga köpa dyra, komplicerade saker av dem. Deras lagersaldon på webben (och deras säljsystem) stämmer ALDRIG, och affären påminner om Skärholmens loppmarknad.
Kylning.com. Har bara handlat nätagg där, inget att klaga på.
Tricom. Märklig affär, hiskeliga priser på det mesta men en del fynd. Enda killen jag haft att göra med var väl inte så allmänbildad så att säga.
Officeone. Köpte ett billigt grafikkort där, ena snubben hade ingen koll men han fick hjälp av en annan och kortet var billigt så...
February 2, 2003
Ok, så det ser ut som om Mycom verkar vara det självklara valet, eller finns det kanske någon annan guldklimp bland handlarna??
Iofs är det väl bara att åka runt och kolla hur dom verkar om man snackar med dom, man kan märka ganska mkt ganska fort hur lämpligt det är att handla av dom.
1 Guest(s)