February 10, 2003
Och Polisen gör ingenting.Jag gjorde sista År en Anmällan mot non från Blocket.Fanns alla Bevis i Form av E-Mail,mellan Parterna.Själv Polisen säger att beviset räcka ut,att fälla den Personen.Men Åklagare lägga när Fallet.
Varför finns Polisen och Rättsvesen då????
Mvh......Klaus
August 9, 2003
tror inte att du får tillbaka pengarna och polisen prioriterar inte så pass små brott som ditt är. Borde vara bättre att hänga ut personen så att inga fler blir drabbade, men det får man ju inte. Du kanske kan be moderatorerna att stänga av honom och kanske blockera hans IP...
December 26, 2002
Kolla med din bank om de kan hjälpa dig. Har hört att de kan dra tillbaka pengarna om man visar upp en poilisanmälan mot personen i fråga. Om det stämmer eller inte har jag ingen egen erfarenhet av, men det kan vara värt att prova.
Vet man var han bor kan man alltid sätta en yxa i hans dörr med en liten lapp.
November 11, 2007
Hehe, det sista där tänker man alltid på men hade jag haft hans uppgifter hade jag åtminstone kunnat ringa och skälla ut honom.
Nåja, tack för alla svar, ville bara veta hur det står till med sådana saker. Han finns inte på elmors sida, kan man lägga till annat folk där?
Har iofs "bara" gått dryga 2 veckor men det känns som om det e länge nog.
December 27, 2003
Gefagahaga wrote: Hehe, det sista där tänker man alltid på men hade jag haft hans uppgifter hade jag åtminstone kunnat ringa och skälla ut honom.
Nåja, tack för alla svar, ville bara veta hur det står till med sådana saker. Han finns inte på elmors sida, kan man lägga till annat folk där?
Har iofs "bara" gått dryga 2 veckor men det känns som om det e länge nog.
du kan lägga till honom på elmors sida
March 14, 2001
Man ska alltid anmäla sånt oavsett om det handlar om 222kr. Är det som 4fun skriver många som blivit lurade kommer det göras något åt det.
Lurar personen 20st på 222kr vardera och alla tänker som dig så kan ju bedragaren känna sig som en lyckliga vinnare av 4440kr, polisanmäler alla 20 kommer nog bedragaren tycka att dessa 4440kr inte var värt problemen han får då.
2 Guest(s)