June 19, 2007
Hejsan, har haft en annons ute på fyndtorget i 2 år snart om en dator jag säljer för 10,000kr, jag visste inte ens att annons fanns kvar så igår runt KL:03:30 får jag mail där det är någon som är intresserad av att köpa min dator, och person skriver på engelska följande : interested in the purchase of this item,please is it still available, jag svarar att den datorn är såld, men jag har andra datorer till salu om han är intresserad, då svarar han : tell me what you have...i need a very good computer. Så jag nämner min andra dators komponenter och vad jag vill ha för den och han svarar igen : thats great but please can i have a wireless card installed too...let me know the new cost and also cost of shipping to Nigeria africa,send em your bank details and i will make a wire transfer.thank do reply. Personens e-mail är christian marcus (xtian.marcus@yahoo.de). jag fattade direkt att det var svindlarna från Nigeria som hade även lurat folk på bilar.
nu till jag vill komma till är om jag borde göra någon anmälan eller något liknande? För allvarligt vem vill ha en dator skeppad från Sverige till Nigeria. jag sa 10,000kr för datorn och han bara gick med på det utan några prutningar eller något.
February 1, 2003
kan varmt rekommendera följande: http://419eater.com/
mycket roligt läsning/filmer m.m.
February 10, 2003
Men Polisen gör ingenting.Jag har blivit lurat på Blocket och har gjort Polisanmällan -kan dröja till 3År att det hända nogonting.Men jag skickade bara en Handpenning iväg-hela Summan ville jag inte skicka.
Nu när jag vill köpa nogonting söker jag Säljare i Närheten so att jag kan själv hämta med Bil.Jag har haft non konstig Person i den Ort jag bor .Jag skrev att jag hämta hos han,han skulle skriva Adressen ,ja da var han bota-Also en Bedragare till.
Sona där skulle man merka direkt-Stempel i Pannan eller so.Mvh......Klaus
1 Guest(s)