December 9, 2004
Hejsan! Jo, nu är det så att jag hade tänkt köpa en barebone. Men har inte en aning om vad man skall ha och sedan är jag inte den bästa på det här med hårdvara. Men kravspecifikationen lyder något såhär:
En 2Ghz eller liknande CPU(amd eller intel spelar inte någon roll)
150-250 gb hd
512 mb minne
dvd+-r dual layer
Silver eller svart(märke spelar mindre roll men den får ju inte se ut hur som helst)
Användningsområde är att stå och ladda ner filer, streama till xbox, bränna. Upptider i sträck är oftast mindre än 24h i sträck(om det spelar någon roll)
Vid enstaka tillfällen kan hända att den åker på att agera testdatabasserver.
Uppgraderings möjligheter vad gäller grafikkort och cpu om man nu skulle få för sig det.
Sen ska den helst inte låta för mkt iom att den kommer stå framme bland alla andra prylar(stereo och liknande) (liten lgh)
Sen helt enkelt var man ska köpa prylarna...
Tackar på förhand för tips
July 18, 2003
Min konfig:
* http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=SER (finns även med intel)
*2*512 corsair 3200
*2800+ barton
*NEC 3500 (dvd brännare / läsare)
*9800 pro
*200 gig seagate 7200
Om du hade tänk att ha mer än 1 disk i så kan du rycka kortläsaren, så har du plats för 2 3.25 enheter som du kan trycka i, och om du leket runt med 2.25 (trött, visst är dem mindre i laptops 2.25 ?=) så kan du lätt trycka in 4 st....
Jag älskar denna barebone (fast nu är den i finland... men det är en anna historia) för det är relativt tyst, snygg, och har hifi mode, (dvs du kan spela radio, filmer etc när den är avstängd ))....
Fjärkontroller är hel skyst också...
Mycket bra barebone i alla fall !
July 18, 2003
stsy wrote: OK! Hur skall man tänka när det gäller värme, ström etc i förhållande till kompnenterna?
Tänka :/ ?
barebone har oftast en standard kylning som är helt ok, annars är det bara att försöak köpa bättre fläktar...
Ström till förhållande till komponenterna. ?, Förstår inte riktigt fråga....
July 18, 2003
stsy wrote: OK! Hur skall man tänka när det gäller värme, ström etc i förhållande till kompnenterna?
Tänka :/ ?
barebone har oftast en standard kylning som är helt ok, annars är det bara att försöak köpa bättre fläktar...
Ström till förhållande till komponenterna. ?, Förstår inte riktigt fråga....
1 Guest(s)