March 9, 2005
Jag behöver köpa ett nytt grafikkort...
Anledning: Min dator låter som en j**la tvättmaskin!! Som en gorilla i brunstning!
Jag vet inte helt säkert om det beror på mitt grafikkort men jag testade att sätta mitt finger på de fläktar som jag kom åt vilka var alla förutom graffekortet... Datorn lät lika mycket så jag antar att det är grafikkortet.
Det nuvarande kort som jag använder är Geforce fx 5200, jag har hört att det kan väsnas rejält!
Stämmer detta tror ni?
Okej, så nu om det stämmer så behöver jag er hjälp med att hitta ett grafikkort..
Min största prioritet är TYSTNADEN, vilket är det tystaste grafikkortet jag kan få i prisklassen 1000-2000 kr? Det skadar ju inte att det är bra till att spela spel med men min största prioritet är som sagt att det ska vara TYST.
// Erik
March 9, 2005
Vad är en Zalman V700 cu? Sorry men jag är inte så bra på datorer... Är det nån slags kylning man köper till eller? Svårt att installera?
Har ni nån länk till det där? För det verkar som om jag får massa olika grafikkort när jag söker efter det....
Men jag undrar fortfarande om ni tror att det har med mitt grafikkort att göra att min dator är så högljudd?
June 17, 2004
om det är en fläkt ljud så mycket möjligt.
"Jag vet inte helt säkert om det beror på mitt grafikkort men jag testade att sätta mitt finger på de fläktar som jag kom åt vilka var alla förutom graffekortet... Datorn lät lika mycket så jag antar att det är grafikkortet. "
Testa dra ut grafikkortet och sätt på datorn då 🙂 då märker du om det är den. annars kan det ju vara cpu fläkten.
2 Guest(s)