Behöver hjälp med val av komponent!|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Behöver hjälp med val av komponent!
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 31, 2005 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej hej!

Är så att jag på grund av vissa missöden från ett visst företags sida nu ska få en kompensation, med ett värde runt 2-3000 (hans exaktaord var några tusenlappar = fritt för tolknig), pga av vad som hände med min dator efter att jag skickade den till service hos dem.

Eftersom jag inte kommer på något själv behöver jag hjälp med detta, VAD SKA JAG VÄLJA?!

Bara för att folk inte ska komma med för dumma idéer så gäller begränsningen elektroniska saker/delar 😛 hehe

Bomba mig med förslag! Alla förslag uppskattas!

Ps. har redan extern hdd och digitalkameraoch vill inte ha dvdspelare. Ds.

EDIT: Kom igen nu allihopa! Jag ser ju att ni läst tråden 😉 Är ju bara att slänga fram en liten köttabit till stackars mig ju, var inte blyga 😛 hehe

Edit2: Kan ju nämna att de flesta delarna i datorn inte är integrerade med moderkortet, så det ÄR möjligt att byta ut de flesta delar med vanliga standarddelar.

hagklint
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 33
971621
October 31, 2005 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske lite mkt pengar att lägga på det men du kan ju alltid köpa något roligt "onödig" grej till chassit?

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
971667
October 31, 2005 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nytt grafikkort och kanske en HD om pengar räcker ?

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
971698
October 31, 2005 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom du redan har skapliga grejjer så vet jag inte riktigt vad som skulle vara lämpligt att uppgradera.

Du skulle ju kunna ta något som inte sjunker i värde så snabbt. Vad nu det skulle vara. Kanske något du kan sälja vidare?

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
971727
October 31, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

HAGKLINT:

Vet faktiskt inte vad man kan göra med chassit på en bärbar dator, sen vill jag ju helst ha något "värdefult" med ju, men tack för tipset!

REDZO:
Jag funderade på det faktiskt, ett grafikkort då, men jag har inte en susning om vilken typ det är osv eller om det finns bättre ute... Fast det borde det ju göra, men om de inte kostar mer än typ 1-1,5k så väljer jag helölre något annat (lite dyrare 😉 ) hehe sen angående hd så har jag ju redan typ 420 gig totalt', räcker ett tag till känns det som... Men tack för tipsen!

RELAXIA:
Jovisst, kan jag kanske välja men är ju som du säger, vad? hehe 🙂

Jobbigt att inte veta, men kan ju säga att det för tillfället är tankar kring ett nytt grafikkort eller en extern hdd till av samma modell som jag redan har nu...

Men TACK för alla tips, skicka gärna fler!

//Hosse

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 344
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL