January 11, 2011
OfflineTjena!
Mitt namn är Adam. Det är såhär att jag mekkar med rätt tung 3D rendering(V-Ray) och Compositing. Nu är det dock dags o köpa ny burk. Jag är rättså "grön" inom pc byggande så jag har lite problem o veta vilka komponenter som passar med vilka osv. Det jag vet är att jag behöver bra med RAM (12/16 kanske tom 24gb?). Sen är ju ett bra graffekort viktigt. CUDA är väll ett måste nowdays. Tjänar jag på o köra två kort i SLI eller ett Quadrokort? Budgeten är 20-25k.
Överös mig med förslag på burkar nu!
Tack på förhand:D
February 12, 2003
OfflineHär är väl vad jag lyckades få ihop lite snabbt: http://www.prisjakt.nu/produkt.....8;k=940855
Känns onödigt att lägga mer än sådär, om jag ska vara ärlig. Tycker inte heller Socket 1366 är värd att lägga mer pengar på nu när Sandy Bridge och 1155 är här och är såpass bra.
February 12, 2003
OfflineSLI skalar inte så bra att det blir en fördubbling mer än teoretiskt. Du får i de flesta fall ut 1.5x prestandan, i många andra fall inte ens det. Vet inte hur Adobes stöd för CUDA ser ut heller, så jag kan inte riktigt svara på hur det blir, men generellt sett är iaf ett bra grafikkort bättre än två halvbra, om vi säger så. 🙂
1 Guest(s)

Log In