April 24, 2007
Cinder wrote: I see, okej, undrade bara eftersom jag inte har hängt med i utvecklingen av datorer på typ 3 år... 🙂 Tänkte att creative kanske har blivit kassa på att göra ljudkort :S
Ljudkorten i sig är väldigt bra, men att hitta drivrutiner om man kör Vista är väldigt, väldigt svårt ibland. Supporten har jag inte kommit i kontakt med så jag kan inte kommentera den punkten.
November 27, 2003
Death On Wings wrote: Har du någon personlig favorit av dessa du just nämnt?
M-Audio är ju för proffsen och kanske inte det som har den bästa mjukvaran, men ljudkvalitén är svårslagen.
Auzentech och TerraTec är väl ganska likvärdiga med trevliga funktioner, OK mjukvara och bra ljud.
Xonar är väl det som är nyast och har mest uppdaterad mjukvara. Om du ska spela, vilket jag har för mig du gör ibland, är det nog bästa valet.
//Andreas
June 8, 2001
Jag har haft Xonar och dess drivrutiner var så dåliga att så fort man tar på ljudacceleration och startar spel så kraschar motorerna väldigt ofta.
I mass effect så försvann musiken så fort man tog på accelerationen. 3dMark03 kraschade i ljudtestet. Likaså så kraschade Thief Gold, Thief 2, Fear, System Shock 2 och några andra spel.
Sålde bort Xonar efter 2 månader ungefär och gick tillbaka till Creative..som visserligen har problem också, tog dem väl ca 1 år att ordna fungerade drivrutiner till Vista64. Men sedan dess typ inga problem alls.
Har även använt Terratec tidigare, Aereon 7.1 eller vad det nu hette. För dålig kvalité på EAX så det var hopplöst att spela med.
1 Guest(s)