November 26, 2002
Jag hoppas verkligen ni kan ta er tid att läsa denna tråd och klura lite på hur ni själva skulle göra. Jag ska köpa en ny dator inom en snar framtid och behöver tips från er som vet. Jag är väl medveten om att jag bör (och ska) vänta tills mbos kommer som stödjer 800 mhz och DUAL DDR men jag vill kolla läget redan nu för det är mest chassi och kylning och sånt jag är osäker på. Min budget kommer ligga på drygt 22-23.000.
Jag hade tänkt mig en P4 2,8 eller dylikt. 1024 DUAL DDR RAM, helst twinmos PC3700moduler. Moderkort med Serial-ATA, USB 2 och sånt.
Jag sparar mitt gamla grafikkort, som ni kan se i signen vilket det är men allt annat byter jag ut och säljer.
Just nu har jag ett Chieftec Dragontowerchassi med en Zalman CPUfläkt och inget mer. Jag behöver iaf 420-430 w PSU om jag ska klara mig ett tag hade jag tänkt så frågan är om jag ska köpa ett separat PSU eller hur jag ska göra.
Som sagt, chassit...ska jag köra vätskekylt eller luftkylt och isf, vilket fläktar ska jag klämma in? VGAfläkt, chassifläkt? Jag kan tyvärr NADA om vattenkylning så det blir svårt att plocka ihop en sån konfig tror jag.
Ge mig mängder med tips så ska jag sålla och fixa en bra burk =)
Tack på förhand....
October 4, 2002
LunaSpice wrote: Vad jag menar är att jag kommer alltså behålla mitt 9700 Pro när jag köper min nya dator Om du nu tolkar det som att det är "gammalt" på marknaden eller att det är mitt "gamla" kort det är upp till dig 😀
😉
Kan tyvärr inte ge dig mycket tips... är inte så hemma på Intelsystem...
Men lycka till!
(Hmm... kan ge dig ett råd dock - släng inte ut 20000 på en ny dator när du har sån meanmachine redan - ge dom pengarna till mig istället 😉 😀 )
October 28, 2002
omg...
precis handlat helt ny dator som är ngt sämre än din...!!!
vad är det som datorn inte fungerar till??? onödigt att köpa ny!
Ev köp lite mer ram till gamla...annars fattar jag inte meningen med att kasta 22-23k i sjön...(åk till ibiza i sommar istället...;) )
sry för ot..
November 26, 2002
Som sagt...det kommer dröja ett tag innan jag köper en ny. Dessutom så är kompabilitetsproblem mellan chipset och grafikkort vilket gör att många spel hoppar ut i till desktop eller ger svarta skärmar. Kanske man ist. borde satsa på ett mkt bra mobo + 512 extra minne (Corsair el. dylikt som kan klockas högt) samt ett par chassifläktar för att få ut lite värme ur burken. Eller vad tror ni?
1 Guest(s)