November 15, 2004
denstore wrote: [quote=Tintin] Ser det okej ut?
Vet inte om fläkten är tillräckligt bra för klockning men det var ju den de använde i klockningsguiden här i alla fall.
Detta är ett mycket bättre alternativ till grafikkort:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C3DX800GTO
Håller med :bok:
April 20, 2002
Det är inte alls omöjligt att det är ett mycket bättre alternativ men jag gillade tanken på att kunna köra SLI och det fungerar inte på Radeonkorten vad jag vet 😀
Ett 6600GT borde ju hålla ett tag i alla fall så det är nog inte det sämsta köpet jag kan göra.
Sen kan man ju bara köpa ett till budgetkort och få lite bättre prestanda senare när man känner att man behöver det istället för att behöva punga ut med 2000-3000kr till efter ett halvår då man inte känner att ens grafikkort tar en dit man vill.
Har jag fel? Vet ju inte så överdrivet mycket om dessa nya sätt att använda sina datorkomponenter på .
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 11, 2003
Tintin wrote: Det är inte alls omöjligt att det är ett mycket bättre alternativ men jag gillade tanken på att kunna köra SLI och det fungerar inte på Radeonkorten vad jag vet 😀
Ett 6600GT borde ju hålla ett tag i alla fall så det är nog inte det sämsta köpet jag kan göra.
Sen kan man ju bara köpa ett till budgetkort och få lite bättre prestanda senare när man känner att man behöver det istället för att behöva punga ut med 2000-3000kr till efter ett halvår då man inte känner att ens grafikkort tar en dit man vill.Har jag fel? Vet ju inte så överdrivet mycket om dessa nya sätt att använda sina datorkomponenter på .
Saken är att GTO-kortet i sitt grundutförande är snabbare än 6600GT, och om du vill ha lite mer prestanda ur det, så är det moddningsbart till X800XT. Det gär att du inte ens behöver köpa till något nytt kort.
April 20, 2002
Ja det läste jag någonstans här i en tråd.
Frågan är om det ger en sådan prestandaökning att jag kommer ha ett grafikkort som ger riktigt bra prestanda i spel äver om mer än ett halvår eller om jag behöver köpa ett helt nytt kort till sommaren för att kunna spela de nya spelen tillfredställd.
Ett 'billigt' och hyffsat 6600GT och kanske ett nyare kort om ett halvår som då kostar ~1500kr kanske inte är så dumt för en person som mig som inte gärna pillar mer än jag behöver i burken?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)