July 4, 2003
Jag ska snart köpa nya hörlurar som jag ska använda till min MP3-spelare.
Men är inte hundra på vilka jag ska ta.
Det lutar åt Koss The Plug eller Philips HE580
Koss The Plug har jag hört mycket bra om, men min mamma köpte såna förut och jag testade dem, dem bara ramlade ut ifrån mina öron hela tiden 🙁 fast jag funderar på att ge dem en ny chans.
Philips har min brorsa liknande, och de tycker jag är sköna, fast har hört att folk har haft problem med just den modellen av gummi grejen ramlar av snabbt.
Nån som kan hjälpa mig att välja vilken jag ska ta eller rekomendera en annan modell, pris runt 150-300.
July 4, 2003
Jo jag vet, men Webhallen är den enda affärer som jag har sett sälja sådana.
Men 79:- för såna, ca 1h resa fram och tillbaka till stan + lång kö orkar jag inte med.
Men tror jag testar köpa ett par The Plug nere i centrum och lämnar tillbaka dem om de inte sitter bra, då tar jag Philips.
Om ingen annan rekomenderar ett par bra.
October 13, 2001
gilla rinte kossen på grund av att modellen inte passar mina öron och att kabeln känns tunn och klen.
Philipsen som du länkar har jag haft sen julas, och gummit sitte rpå lika bra som när jag fick dem.. Läste också att det rammlar av men inte märkt det.
Är väldigt nöjd med dem + att den har volym kontroll på sladden.
September 7, 2003
problemet med The Plugg är att det tar lång tid att lära sig hur man skall få lurarna att sitta.. Det behövs en hel del trixande med att de dra fram och tillbaks i öronkanalen innan de "sluter" och ljudet blir "perfekt" så att säga..
För mig tog det väl typ 2 veckor innan jag fick in det bra ljudet och 5 veckor innan jag fick in vanan så att man inte behövde tänka på det så mycket för att hitta ett bra läge med dem. Har haft mina i 1½ år nu och skulle inte kunna tänka mig köpa några andra.. Fick köpa ett par nya pro-tips för att jag tappade bort ena dock men det är som sagt en kostnad på 80:-, vilket inte är särskillt ofta man får betala.
Jag kan hålla med om att de inte passar alla personer dock, speciellt de med ytterst smala öronkanaler. De med väldigt stora öronkanaler kan också få ett problem med att ljudet inte "fastnar" så bra, men det är mycket mindre troligt.
2 Guest(s)