March 2, 2005
Ska ha en ny dator och den ska användas mest till spel.. sedan surfande och sådant såklart.. ska klara spel som age of conan, the witcher, crysis och andra kommande spel..
Det blir denna http://www.komplett.se/k/ci.as.....?sku=10323
men tänkte byta ut grafikkortet till ett 9800 GTX och öka till 4 gig istället? kostar ju typ bara 300 spänn mer för 4 gig? Så hur ser den ut??? kommer kosta ca 8.600 kr.
så va säger ni??? kommer det bli en bra speldator?
July 18, 2003
blir riktigt bra med 9800gtx, tycker dock att du kan ta med lite värre processor, typ e8200, nog är e4600 en bra prolle men med värstingrafikkort känns det lite segt ta en snikprolle, när du ändå lägger ut såna summor pengar vill du ju ha en riiktigt bra dator som du kan spela på ett tag. Ang mer ram så visst, kör på 4 när det skiljer så lite, tänk dock på att du bara kommer få ut runt 3.3Gb,eroende på vad du har för graffe osv, om du kör 32bitars operativ, och det vill du köra, sämre med drivare o skit , b, till 64bit, så det ska man bara köra om man kör applikationer som kräver 5gb+ ram..
July 18, 2003
Ta det från någon som vet vad han pratar om, du vill itne ha 64bit, då det är sämre drivrutinstöd, och många spel racklar i det, många graffedrivare t.ex., har mycket problem med wow i 64bit och du behöver inte mer än 3gb ram i dagsläget, även om du ska köra crysis i fetupplösning. Sen kan du på ett år bara byta till 64bit o mer ram då om du känner för det =p
July 18, 2003
Poontus wrote: minst 6400 minnen precis som Delph1 säger, vista äter väl RAM också? till dagens moderna spel så börjar 4GB bli minimum snart för att det ska flyta.
32bit OS är skräp idag, se till att köra 64bit, jag har gjort det i snart 2 år och det fungerar klockrent
Jag bygger datorer åt kunder i butik på heltid, och kan säga dig att det är ett jävla rackel med drivare till massa spel, vi fick köpa tillbaka en jävla massa gts 320/640mb t.ex. för att det inte fanns drivare som kunde köra wow med endel chipset, detta är saker man kasnke itne tänker på när man sitter hemma en 1 uppsätning saker, och inte måste hantera dessa saker hela dagarna, och inget man lär sig på forum och nyhetsidor.. men ta det från en som spenderar hela dagarna med sån här crap, det är fortfarnde mycket rackel med 64bit 😛
no offense, men om du säger att 32bit är skräp, så vet du inte vad du pratar om, jag skulle nästna vilja säga tvärtom, 64bit är inte nog utbrett i dagsläget för att problem ska vara fixade, det är så mycket småstrul som inte är fixat än
August 16, 2003
för mig är 32bit skräp i dagsläget, att torska nästan 1GB RAM eller mer är riktigt illa.
om du nu har så stor erfarenhet av detta, vilka chipset är det då som det skulle strula med?
jag och en kompis har kört 64bit i 2 år, jag vet andra på forumet som också har gjort det länge och säger att det fungerar utan problem.
drivrutiner kommer det ut nya uppdaterade väldigt ofta så det som du anger som problem är min gisning att det redan är fixat för flera versioner tillbaka av drivrutinsuppdateringar.
jag har spelat en hel del olika spel, och det enda som jag på rak arm kan komma på varit något "problem" med var Doom 3 som till en början inte ville installeras, men detta gick enkelt att komma runt.
sen lite jobbigt kanske att behöva byta ut en hel fungerande installation av ett operativsystem för att byta 32 till 64bit när man kommer på att man behöver mer RAM.
jag har mätare i mitt trangentbord för CPU och RAM användning, det är inte ovanligt att när jag spelar diverse spel så kan jag komma upp i över 3GB så jag är i alla fall glad att jag har mina fulla 4GB och inte bara 3.25GB
//nöjd 64-bit användare.
January 8, 2005
-d-himself- wrote: Jag bygger datorer åt kunder i butik på heltid, och kan säga dig att det är ett j**la rackel med drivare till massa spel, vi fick köpa tillbaka en j**la massa gts 320/640mb t.ex. för att det inte fanns drivare som kunde köra wow med endel chipset, detta är saker man kasnke itne tänker på när man sitter hemma en 1 uppsätning saker, och inte måste hantera dessa saker hela dagarna, och inget man lär sig på forum och nyhetsidor.. men ta det från en som spenderar hela dagarna med sån här crap, det är fortfarnde mycket rackel med 64bit 😛
no offense, men om du säger att 32bit är skräp, så vet du inte vad du pratar om, jag skulle nästna vilja säga tvärtom, 64bit är inte nog utbrett i dagsläget för att problem ska vara fixade, det är så mycket småstrul som inte är fixat än
med en som kört 64 bit sen första versionen av xp, så kan jag förmedla att det hänt en massa sen dess. och du säger att du jobbar med det, dock så har jag aldrig haft problem med 64bit på senare dar, och kört massa olika uppsättningar av komponenter, det som är problem är gamla saker, om du har en skrivare/scanner/webkamera, så finns det en stor chans att det inte finns några 64bitars drivrutiner.
jag skulle vilja påstå att 64bitars är det bättre operativsystemet, och vi har börjar lämna 32bitar bakom oss, en stor aspekt är säkerheten som är bra mkt bättre på 64bitars.
1 Guest(s)