Besviken på Dustin ...|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Besviken på Dustin ...
Bo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
Member Since:
July 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 2, 2003 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

Nu är jag så totalt uppgiven av hur Dustin har behandlat mig så jag tänker skriva några rader till alla er, så får ni lägga ert tycke på saken.

För en månad och en vecka sen fick jag hem mitt Hercules Radeon 9800 pro från Dustin, det kostade mig cirkus 5200:-. Lycklig som en tok satte jag in det i burken och njöt. Men lyckan blev kort då fläkten slutade fungera dagen efter vilket resulterade i att datorn stängde av sig konstant. Jag ringde till Dustin och dom sa att dom skulle skicka ett nytt snarast möjliga så fort dom har fått mitt ex skickat till sig. Så jag skickade mitt ex till dom och väntade ... Det gick en vecka utan att de hörde av sig, då bestämde jag mig för att ringa dom efter som jag ville veta hur det gick, om allt var på väg som det skulle och sådär. Eftersom jag sålt mitt gamla kort så satt jag kortlös och 5200:- fattigare utan något att visa för det. Då fick jag höra att kortet skulle komma till mig nästa vecka då Dustin hade bytt ut kortet hos Hercules. Fint tänkte jag, det låter bra!
En vecka till gick, inte ett ord från Dustin. Jag ringde igen lite uppgiven. Hur går det med kortet? -Jo, det är på väg! sa en glad kundservice tjej. Ok bra, tänkte naiva jag.

Och så höll vi på i en månad innan jag fick nog och ville ha mina pengar tillbaka. Det fick jag inte, utan dom måste skicka mig ett nytt kort sa dom eftersom dom inte har "öppetköp". Jag ville inte tjafsa något mer så jag gick med på att vänta (ett tag till) på utbytes kortet.

Så då efter en månad och en vecka fick jag då mitt nya kort, glad som en tok satte jag i det bara för att upptäcka att det kortet var sönder rätt ur lådan!!! Grafik fel över hela skärmen redan i DOS. Arg som en jävel ringde jag upp Dustin och förklarade att nu får det vara nog, nu skickar jag in det här kortet och får mina pengar tillbaka! Då fick jag höra av en vilsen kundservice kille att nej det gick ju inte utan han måste göra samma sak en gång till, skicka det till Hercules för kontroll och sedan skicka ett nytt exemplar från dem till mig. Vilket då antaglien betyder en väntan på en månad till skulle jag tro. Men jag kommer att stå på mig, jag har betalat 5300:- för en lång väntan på ingenting! Jag har suttit kortlös och pengalös som en idiot i en månad redan... Nu vill jag ha mina pengar tillbaka punkt slut! Om jag så måste gå till konsumentverket!!!

Jag tyckte bra om Dustin förrut men nu är det åt helvete.
Det här är en ofentlig varning om hur ni kan bli behandlade om något går fel på varan ni har beställt ifrån Dustin.

Mvh / Bo Stefan Johansson

http://www.dustin.se

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
Member Since:
May 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
362886
July 2, 2003 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Låter jobbigt..

Be att få tala med någon chef om detta, dom brukar vara mån om kunden.

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
Member Since:
June 18, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
362890
July 2, 2003 - 8:11 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har returnerat saker hos Dustin ett flertal gånger, då har de t.o.m. skickat ner emballage och en fraktlapp på i förväg, jag har sedan returnerat med detta, och fått min utbytes produkt dagens efter de fått denna.

Sedan som du beskriver, dör produkten dagen efter, så skall du ha en ny om den inte går att fixa på plats hos dom.
Om produkten är DOA (Dead On Arrival) som den var senast, så skall dom ersätta med lagervara!!!

Du som konsument skall inte bli lidande om produkten finns i lager och den har pajjat inom så kort tid efter köpet!

Pengar tillbaka kan du dock inte kräva, däremot en annan produkt för de pengarna du köpte det för!

netbeing
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
Member Since:
July 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
362892
July 2, 2003 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Sådant där är jobbigt, men tala med den ansvarige för kundtjänst har inte han tid så häng på! Ring två - tre ggr dag, till slut tar han ditt samtal bara för att avsluta ärendet, men se till att vara lugn och saklig när du talar med honom. Tro mig jag har jobbat som supporttekniker, det hjälper inte dig om du är förbannad. Förklara också att det inte kan vara rimligt att kunden får vänta på en vara i över en månad, vi hade på mitt jobb en veckas policy för att skicka nya datorer (inkl. skärm, tbord osv) om något var trasigt. Så det är ganska dåligt att det går så trögt för ett kort som man får ned i en liten låda. Dom borde i sådana fall skicka ett lånekort, åtminstone för att visa sin goda vilja.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
Member Since:
September 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
363452
July 2, 2003 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Dustin har rätt till att byta/reparera din vara 3 gånger. Dock så får det inte ta för långtid (som det ha gjort i ditt fal). Kortet har även tapppat ett värde, något de ska ersätta dig för (är 99% säker på det). Altenatift du får pengarna som du betalade och kan köpa kortet någonanan stans. Ring Konsumetverket och fråga exakt vad som gäller. Ring upp dustin sedan, säg att du har snackat med Konsumetverket, rabla lita lagar för de (låt säker på din sak) Sedan så säger du förbereder en stämning altnetift ringa till ARN. Då brukar de gå rikgit snabbt 🙂

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
363458
July 2, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

anmäl dem till svartalistan.com det förtjänar dem jävlar, och det ska ni alla göra om företag behandlar er på detta vis fyfan.

Bo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
Member Since:
July 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
363953
July 3, 2003 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: Dustin har rätt till att byta/reparera din vara 3 gånger. Dock så får det inte ta för långtid (som det ha gjort i ditt fal). Kortet har även tapppat ett värde, något de ska ersätta dig för (är 99% säker på det). Altenatift du får pengarna som du betalade och kan köpa kortet någonanan stans. Ring Konsumetverket och fråga exakt vad som gäller. Ring upp dustin sedan, säg att du har snackat med Konsumetverket, rabla lita lagar för de (låt säker på din sak) Sedan så säger du förbereder en stämning altnetift ringa till ARN. Då brukar de gå rikgit snabbt 🙂

Låter som du har gjort det förr. laugh

Hur som helst har jag precis skickat tillbaka kortet och jag skall ringa dem nästa vecka för dom har inte tid att kontakta mig hette det. Fint.
Så får se hur det går.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
363968
July 3, 2003 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte ett minne där som inte funkade, ringde upp o sa att det inte funkade, skickade tillbaka det och fick pengarna jävligt snabbt, behövde inte betala frakt ens 🙂

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
Member Since:
February 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
363970
July 3, 2003 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

har skickat tillbaka digitalkamera dit på lagning ... en vecka skulle de ta.. nu har det gått 2 och en halv vecka å kameran är i TYSKLAND på lagning!!

Bo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
Member Since:
July 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
364724
July 5, 2003 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Mezzlock wrote: har skickat tillbaka digitalkamera dit på lagning ... en vecka skulle de ta.. nu har det gått 2 och en halv vecka å kameran är i TYSKLAND på lagning!!

Jävligt jobbigt ... jag ska maila dem på måndag angående mitt kort.

Bo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
Member Since:
July 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
365672
July 7, 2003 - 7:15 am
sp_Permalink sp_Print

Nu mailade jag dem för 5 minuter sen. Ska se vad de säger.

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366286
July 8, 2003 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

😆 och jag trode att dustin var ett av de basta foretagen.... cry

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
Member Since:
September 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366370
July 8, 2003 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Bo wrote: [quote=4fun]Dustin har rätt till att byta/reparera din vara 3 gånger. Dock så får det inte ta för långtid (som det ha gjort i ditt fal). Kortet har även tapppat ett värde, något de ska ersätta dig för (är 99% säker på det). Altenatift du får pengarna som du betalade och kan köpa kortet någonanan stans. Ring Konsumetverket och fråga exakt vad som gäller. Ring upp dustin sedan, säg att du har snackat med Konsumetverket, rabla lita lagar för de (låt säker på din sak) Sedan så säger du förbereder en stämning altnetift ringa till ARN. Då brukar de gå rikgit snabbt 🙂

Låter som du har gjort det förr. laugh

Hur som helst har jag precis skickat tillbaka kortet och jag skall ringa dem nästa vecka för dom har inte tid att kontakta mig hette det. Fint.
Så får se hur det går.

japp....
Gjort det med moderkort samt min md. Först ger man de en vecka sedan när man inte märker att något händer så skriker man på ARN och konsumetverket och jag lovar det går RUSKIGT snabbt då.
När jag hade papprena med mig från konsumetverket (där det som om lite lagar och skit....) så fick jag den nyaste MD som "plåster på såren" 😛

Bo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
Member Since:
July 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
366733
July 9, 2003 - 6:52 am
sp_Permalink sp_Print

Nu verkar det som att hjulen har börjat snurra! De sa att jag har blvit krediterad, och att pengarna skall komma den här veckan ... hoppas det! Någon som kan rekommendera en bra "över disk" affär i sthlm?

örgen
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
July 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
367184
July 9, 2003 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Att anmäla ett företag till en svart lista för att de inte lyckas fixa en retur på rätt sätt är inget rätt sätt att lösa det på. Börjar man rabbla lagar, hota med stämning och så vidare börjar företaget oftast istället smida planer på hur de ska vinna målet så att du får betala istället.

Nej, rätt sätt att möta det hela är som några sa att försöka få prata med en chef, vara lugn och sansad, förklara vad som hänt och sedan låta väldigt nöjd och glad när de väl löser det åt dig.
Anledningen till problemen tror jag är att folket i kundtjänst inte riktigt kan sina regler (ang. ditt DOA-kort som du ska få utbytt direkt) samt att de är alldeles för rädda för att ge dig ett nytt kort direkt eller vara snäll och lösa det eftersom de kanske inte tror (eller inte har) befogenheter att göra det egentligen och är rädda om sina jobb.

Så ta det lugnt och sansat, och satsa på att få prata med någon chef som dels har befogenhet och dels är lite serviceminded och mån om sina kunder. Jag har aldrig haft några problem med returer på Dustin, inte ens då vi själva beställt fel och ville ha en kredit. Men som på alla företag är det säkert så att företagssupporten är bättre än privatpersonssupporten.

Lycka till!

NinD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 312
Member Since:
December 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
367917
July 10, 2003 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt Allmänna Reklamations nämnden så är skälig reparationstid 14 dagar tur och retur... Alltså från den dagen du skickade det till det du fick det tillbaka... Så uppfyller dom inte det ska du kunna få dina pengar tillbaka... Och vad gäller DOA(Dead On ArrivaL) så beror det lite från tillverkare till tillverkare... Men du ska få ett nytt omgående från butik som sedan får lösa att byta ditt gamla kort mot ett nytt... 😀

Bo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
Member Since:
July 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
367976
July 11, 2003 - 6:22 am
sp_Permalink sp_Print

Tack alla som hjälpa till, jag får mina pengar tillbaka! laugh

NinD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 312
Member Since:
December 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
368472
July 12, 2003 - 1:00 am
sp_Permalink sp_Print

Nice... 😀

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
369418
July 14, 2003 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

Bosse-Stefan, du kan prova kylning.com på odenplan... bra place, lite dyrt kanske, men underbart folk i kassan...

acide
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
July 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
373031
July 19, 2003 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill bara säga det att i så många fall jag läst om problem med returer, så är det nästan ALDRIG det försäljande företagets "fel" att det tar tid.. 99% är det det tillverkande företaget som inte håller sig till leveranstider vid returer och "lagningar".. Så att överhuvudtaget klaga på företaget som man köpt det hos är nästa alltid fel.

Säger dock inte att det måste varit så i detta fall.. Iallafall inte andra gången.. Men första var ett tveksamt fall, då det inte var Dustins fel.. Eller hur?! 😮

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 192
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL