July 2, 2003
Nu är jag så totalt uppgiven av hur Dustin har behandlat mig så jag tänker skriva några rader till alla er, så får ni lägga ert tycke på saken.
För en månad och en vecka sen fick jag hem mitt Hercules Radeon 9800 pro från Dustin, det kostade mig cirkus 5200:-. Lycklig som en tok satte jag in det i burken och njöt. Men lyckan blev kort då fläkten slutade fungera dagen efter vilket resulterade i att datorn stängde av sig konstant. Jag ringde till Dustin och dom sa att dom skulle skicka ett nytt snarast möjliga så fort dom har fått mitt ex skickat till sig. Så jag skickade mitt ex till dom och väntade ... Det gick en vecka utan att de hörde av sig, då bestämde jag mig för att ringa dom efter som jag ville veta hur det gick, om allt var på väg som det skulle och sådär. Eftersom jag sålt mitt gamla kort så satt jag kortlös och 5200:- fattigare utan något att visa för det. Då fick jag höra att kortet skulle komma till mig nästa vecka då Dustin hade bytt ut kortet hos Hercules. Fint tänkte jag, det låter bra!
En vecka till gick, inte ett ord från Dustin. Jag ringde igen lite uppgiven. Hur går det med kortet? -Jo, det är på väg! sa en glad kundservice tjej. Ok bra, tänkte naiva jag.
Och så höll vi på i en månad innan jag fick nog och ville ha mina pengar tillbaka. Det fick jag inte, utan dom måste skicka mig ett nytt kort sa dom eftersom dom inte har "öppetköp". Jag ville inte tjafsa något mer så jag gick med på att vänta (ett tag till) på utbytes kortet.
Så då efter en månad och en vecka fick jag då mitt nya kort, glad som en tok satte jag i det bara för att upptäcka att det kortet var sönder rätt ur lådan!!! Grafik fel över hela skärmen redan i DOS. Arg som en jävel ringde jag upp Dustin och förklarade att nu får det vara nog, nu skickar jag in det här kortet och får mina pengar tillbaka! Då fick jag höra av en vilsen kundservice kille att nej det gick ju inte utan han måste göra samma sak en gång till, skicka det till Hercules för kontroll och sedan skicka ett nytt exemplar från dem till mig. Vilket då antaglien betyder en väntan på en månad till skulle jag tro. Men jag kommer att stå på mig, jag har betalat 5300:- för en lång väntan på ingenting! Jag har suttit kortlös och pengalös som en idiot i en månad redan... Nu vill jag ha mina pengar tillbaka punkt slut! Om jag så måste gå till konsumentverket!!!
Jag tyckte bra om Dustin förrut men nu är det åt helvete.
Det här är en ofentlig varning om hur ni kan bli behandlade om något går fel på varan ni har beställt ifrån Dustin.
Mvh / Bo Stefan Johansson
June 18, 2001
Jag har returnerat saker hos Dustin ett flertal gånger, då har de t.o.m. skickat ner emballage och en fraktlapp på i förväg, jag har sedan returnerat med detta, och fått min utbytes produkt dagens efter de fått denna.
Sedan som du beskriver, dör produkten dagen efter, så skall du ha en ny om den inte går att fixa på plats hos dom.
Om produkten är DOA (Dead On Arrival) som den var senast, så skall dom ersätta med lagervara!!!
Du som konsument skall inte bli lidande om produkten finns i lager och den har pajjat inom så kort tid efter köpet!
Pengar tillbaka kan du dock inte kräva, däremot en annan produkt för de pengarna du köpte det för!
July 23, 2001
Sådant där är jobbigt, men tala med den ansvarige för kundtjänst har inte han tid så häng på! Ring två - tre ggr dag, till slut tar han ditt samtal bara för att avsluta ärendet, men se till att vara lugn och saklig när du talar med honom. Tro mig jag har jobbat som supporttekniker, det hjälper inte dig om du är förbannad. Förklara också att det inte kan vara rimligt att kunden får vänta på en vara i över en månad, vi hade på mitt jobb en veckas policy för att skicka nya datorer (inkl. skärm, tbord osv) om något var trasigt. Så det är ganska dåligt att det går så trögt för ett kort som man får ned i en liten låda. Dom borde i sådana fall skicka ett lånekort, åtminstone för att visa sin goda vilja.
September 27, 2002
Dustin har rätt till att byta/reparera din vara 3 gånger. Dock så får det inte ta för långtid (som det ha gjort i ditt fal). Kortet har även tapppat ett värde, något de ska ersätta dig för (är 99% säker på det). Altenatift du får pengarna som du betalade och kan köpa kortet någonanan stans. Ring Konsumetverket och fråga exakt vad som gäller. Ring upp dustin sedan, säg att du har snackat med Konsumetverket, rabla lita lagar för de (låt säker på din sak) Sedan så säger du förbereder en stämning altnetift ringa till ARN. Då brukar de gå rikgit snabbt 🙂
July 2, 2003
4fun wrote: Dustin har rätt till att byta/reparera din vara 3 gånger. Dock så får det inte ta för långtid (som det ha gjort i ditt fal). Kortet har även tapppat ett värde, något de ska ersätta dig för (är 99% säker på det). Altenatift du får pengarna som du betalade och kan köpa kortet någonanan stans. Ring Konsumetverket och fråga exakt vad som gäller. Ring upp dustin sedan, säg att du har snackat med Konsumetverket, rabla lita lagar för de (låt säker på din sak) Sedan så säger du förbereder en stämning altnetift ringa till ARN. Då brukar de gå rikgit snabbt 🙂
Låter som du har gjort det förr.
Hur som helst har jag precis skickat tillbaka kortet och jag skall ringa dem nästa vecka för dom har inte tid att kontakta mig hette det. Fint.
Så får se hur det går.
September 27, 2002
Bo wrote: [quote=4fun]Dustin har rätt till att byta/reparera din vara 3 gånger. Dock så får det inte ta för långtid (som det ha gjort i ditt fal). Kortet har även tapppat ett värde, något de ska ersätta dig för (är 99% säker på det). Altenatift du får pengarna som du betalade och kan köpa kortet någonanan stans. Ring Konsumetverket och fråga exakt vad som gäller. Ring upp dustin sedan, säg att du har snackat med Konsumetverket, rabla lita lagar för de (låt säker på din sak) Sedan så säger du förbereder en stämning altnetift ringa till ARN. Då brukar de gå rikgit snabbt 🙂
Låter som du har gjort det förr.
Hur som helst har jag precis skickat tillbaka kortet och jag skall ringa dem nästa vecka för dom har inte tid att kontakta mig hette det. Fint.
Så får se hur det går.
japp....
Gjort det med moderkort samt min md. Först ger man de en vecka sedan när man inte märker att något händer så skriker man på ARN och konsumetverket och jag lovar det går RUSKIGT snabbt då.
När jag hade papprena med mig från konsumetverket (där det som om lite lagar och skit....) så fick jag den nyaste MD som "plåster på såren" 😛
July 9, 2003
Att anmäla ett företag till en svart lista för att de inte lyckas fixa en retur på rätt sätt är inget rätt sätt att lösa det på. Börjar man rabbla lagar, hota med stämning och så vidare börjar företaget oftast istället smida planer på hur de ska vinna målet så att du får betala istället.
Nej, rätt sätt att möta det hela är som några sa att försöka få prata med en chef, vara lugn och sansad, förklara vad som hänt och sedan låta väldigt nöjd och glad när de väl löser det åt dig.
Anledningen till problemen tror jag är att folket i kundtjänst inte riktigt kan sina regler (ang. ditt DOA-kort som du ska få utbytt direkt) samt att de är alldeles för rädda för att ge dig ett nytt kort direkt eller vara snäll och lösa det eftersom de kanske inte tror (eller inte har) befogenheter att göra det egentligen och är rädda om sina jobb.
Så ta det lugnt och sansat, och satsa på att få prata med någon chef som dels har befogenhet och dels är lite serviceminded och mån om sina kunder. Jag har aldrig haft några problem med returer på Dustin, inte ens då vi själva beställt fel och ville ha en kredit. Men som på alla företag är det säkert så att företagssupporten är bättre än privatpersonssupporten.
Lycka till!
December 9, 2001
Enligt Allmänna Reklamations nämnden så är skälig reparationstid 14 dagar tur och retur... Alltså från den dagen du skickade det till det du fick det tillbaka... Så uppfyller dom inte det ska du kunna få dina pengar tillbaka... Och vad gäller DOA(Dead On ArrivaL) så beror det lite från tillverkare till tillverkare... Men du ska få ett nytt omgående från butik som sedan får lösa att byta ditt gamla kort mot ett nytt... 😀
July 20, 2003
Vill bara säga det att i så många fall jag läst om problem med returer, så är det nästan ALDRIG det försäljande företagets "fel" att det tar tid.. 99% är det det tillverkande företaget som inte håller sig till leveranstider vid returer och "lagningar".. Så att överhuvudtaget klaga på företaget som man köpt det hos är nästa alltid fel.
Säger dock inte att det måste varit så i detta fall.. Iallafall inte andra gången.. Men första var ett tveksamt fall, då det inte var Dustins fel.. Eller hur?! 😮
3 Guest(s)