April 5, 2003
oj De var Astra jag menade 😀 Ascona slutade tillverkas för ett bra tag sen. Sen har du ju Vectran också som jag iaf tycker är ganska snygg. Dom nyare modellerna då.
The_Mayhem wrote: Ganska ont om saabar i den prisklassen plus att de har ett par [r till p[ nacken och [tminstone 50% mer mil p[ sig 'nda lite billigare alternativ.
Har ni några tips vad man ska fråga efter eller säja till handlaren? Sakner som man inte ska gå på som de ofta kör med osv.?
Kolla upp bilen ordentligt. Kolla under den, knacka lite på skarklådor osv, är du osäker på din förmåga att kolla bilen så begär att få provköra den, sen åker du till en verkstad, helst en opartisk en t ex nån mack å ber dom kolla den för att se om dom tycker den verkar OK. Sen ska du alltid göra din hemläxa. Kolla upp bilen modellen du funderar på, hör dig för på verkstäder och bland kompisar för att se vad de brukar va som krånglar på just den modellen.
Volvo må vara ganska driftsäker men de måste finnas en anledning till varför de är den vanligaste bilen på våra skrotar...
Saab 9000 turbo skulle vara de sista jag ens skulle kunna tänka mig att rekomendera, visst den går trimma uta h*vete men de går i princip alla bilar, däremot har man hört alldeles för många som svurit sig blå över dom bilarna. Var faktiskt in på Saab/Opel här i Skellefteå förra veckan för att kolla upp lite priser på Omega delar, då kommer en mekaniker in bakom disken å svär å förbannar så mycket han bara kan, då frågar han som jag stått å snackat med lite på skämt: "Går de dåligt?" till svar får han: "Dom här s*tans Saab j*vlarna, att dom inte ska kunna göra en j*vla h*vets motor ordentligt ens!!!" Så då frågar jag killen jag snackat med vad de var för Saab, "En 9000, dom är här rätt ofta..." svarar han. Sammanträffande? Tror inte de, inte då t.o.m den auktoriserade verkstan tycker illa om dom....
February 6, 2004
Det blir en Mazda 323 men ingen turbo tyvärr. -98, 8500 mil för 49.900 i finfint skick.. låter väl helt ok?
Någon som har möjlighet att kolla upp vad spolarmunstycket till spolaren för främre strålkastarna kostar? Den ena är nämligen av och de hävdar att det kostar 1500:-
April 5, 2003
The_Mayhem wrote: Det blir en Mazda 323 men ingen turbo tyvärr. -98, 8500 mil för 49.900 i finfint skick.. låter väl helt ok?
Någon som har möjlighet att kolla upp vad spolarmunstycket till spolaren för främre strålkastarna kostar? Den ena är nämligen av och de hävdar att det kostar 1500:-
Dom behöver ju inte ens funka vid besiktningen så... annars kan du nog få billigt på http://www.bildelsbasen.se om jag inte minns fel, beggat men billigt 😉
2 Guest(s)