February 17, 2004
Ska byta bredband tänkte jag och även telefoni. Var inne på tdc:s hemsida och såg att telfonin är sjukt billig. Kan detta verkligen stämma?
TDC Telefoni kostar bara 9kr/mån 🙄 och 49kr i startavgift och detta är allt. Förstår inte hur de kan vara så billiga när andra telefoniabonnemang kostar runt 100kr/mån. Någon som kan förklara det här, något jag har missat?
/Dani
March 23, 2003
Du ringer över ditt bredband och då kan dom pressa priserna rejält. Man får en dosa som man kopplar in i en lan-port i routern, i den kopplar man telefonen.
Jag har tele2s bredbandstelefoni och kan säga att skillnaden i ljud är ingen alls.
Problemet är att om man har en bråkig router så kommer telefonen att sluta funka osv.
February 17, 2004
Det här svaret fick jag:
"Ja det stämmer att månadskostnaden endast är 9kr och att startavgiften är 49kr, men om du säger upp ditt fasta teleabonemang så tillkommer en kostnad från telia på 69kr per månad för att du använder deras ledning utan att ha fast telefoni."
Jag antar att jag inte kommer undan de 69kr/mån, störande extra kostnad och den avgiften går givetvis till Telia :arg:
/Dani
March 10, 2003
Detta gäller alla som vill ha ADSL eller IP telefoni via telefonlinor, utan att ha fast abbonemang.
Alla bolagen hyr linan av Sonera, samma princip mellan EL bolagen när dom leverar via en annan leverantörs kablar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)