February 21, 2003
Är det någon som vet någon konduktiv silverfärg nånstans som inte kostar alltför mycket. Jag menar köpa en burk på Elfa för drygt hundra spänn känns inte motiverat om man ska dra några stackars streck på någon millimeter.
Eller är det någon annan som vet hur jag kan komma billigt undan med upplåsning av min Palomino?
May 31, 2002
Det var en snubbe här på forumet som sålde sånt. Oblic hette han har jag för mig. Köpte själv en för femtio spänn och låste upp min palo 2000+.
Gav inte mycket dock. Tycker hellre du ska sälja din processor för 500-600 spänn och köpa en 1700+ 😉
Fast om du ska ha det moderkort du har så måste du ju ändå låsa upp iofs.
February 21, 2003
Helvetes jävla faan!!! [Image Can Not Be Found]
Jag försöker ju komma på nån smidig lösning för att ansluta L1-bryggorna, och slippa köpa silverfärg för över en hundralapp. Försökte strimla kontaktytan som sitter under knappen mot kretskortet i en gammal fjärrkontroll och sätta över bryggorna. Men eftersom L1-kontakterna är lite nedsänkta så nådde de inte ner...
Men så tyckte att jag var smart då jag kom på att jag hade Arctic Silver 3 hemma som jag kunde måla på. För innehåller det 99.9% silver så borde det ju leda ström. Men inte då. Blir fly förbannad när jag ser detta på deras hemsida:
Negligible electrical conductivity.
Arctic Silver 3 was formulated to conduct heat, not electricity. It is only electrically conductive in a thin layer under extreme compression.
GAAAAAAAAHHHH!!!!
Jag HATAR Palomino!!! Nä nu skiter jag i det här [Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)