October 7, 2002
Förmodligen är det på ett studentbostadsnät någonstans i landet.
För min anslutning hos SGS (Stiftelsen Göteborgs Studentbostäder) betalar jag 150:-. Då är det switchat 10 Mb/s nät, dock med en anslutning mot nätet som inte riktigt klarar de farterna...
EDIT: Det krävs ett nätverkskort samt en kabel för att det ska funka. Betalar du mer än 150 kronor för det betalar du överpris...
Det är ju egentligen inte så intressant i verkligheten var det är billigast, vad som är intressant är vilka som är billigast _där du bor_...
Dessutom kan bredband vara väldigt olika i olika delar av landet, från bara lite över modemfart till 100 Mb/s nät (dock utan den anslutning till nätet som krävs isf utan endast de farterna i det interna nätet)
November 26, 2002
Jag kör Tiscali och är väldigt nöjd med det. Betalade 400kr i inträde och nu 195 kr / mån. 10Mbit hem och 0.5Mbit ut är vad som annonseras. Jag har sällan mindre än 5 Mbit hem och 3Mbit ut!! När det är som "körigast" på nätet 18-21 vardagar så brukar jag ligga på 4.5-5Mbit, annars bättre.
Om du kommer fram till supporten (tar ca 1 timme i kö, 020-nr dock...) så får du mkt bra support, men vem orkar vänta en timme, och hur mycket support kan man behöva med bredband? Detta forum finns ju! 🙂
/John
1 Guest(s)