August 17, 2005
Hej!
Jag letar efter ett grafikkort ur ATIs AIW serie med agp. inga krav på prestanda utan så billigt som möjligt. nån som vet nån butik som har nått sånt? har letat men bara hittat x800 kort som var för dyra.
undrar även ungefär hur mycket extra man får lägga för ett begagnat kort om man jämför med standardmodellen av samma kort.
November 15, 2004
eller du kanske redan har sökt där
August 17, 2005
Zix0r:
jo jag har kollat på buggy. det billigasta jag hittade är ATI All in Wonder 9000PRO för 1850kr. tyckte det var lite dyrt men det kanske är där man hamnar i pris.
SuperNova:
jag har tittat lite på tvkort men problemet är att jag inte lyckas få widescreen från tvut på nått av dom äldre grafikkort jag har.det blir bara "letterbox" av det. alltså tvut fungerar bara i 3:4 på dom kort jag testat (gf2, gf3ti200, gf4, gf4ti4200, radeon 9200se och x800pro). så tänkte jag att med ett kort som är till för mediahantering så måste det ju gå att få riktig widescreen från tvut. eller är jag ute och cyklar? 🙂
March 10, 2003
Du är ute och cyklar, fint väder för det dock. Problemet är att TV apparaten
är begränsningen inte ditt grafikkort. Gissar på att du har en gammal bigbox TV
då du nämner TVout. För nya platta kan man oftast använda vga eller dvi till.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)