July 2, 2001
Finns det?
Jag har kollat på Samtrons skärm för 3000:-
Men den var helt dubbelexponerad & blek.
Sen var den nån Samsung som hadde moaré i alla upplösningar över 1024x768
Det jag vill ha är en 19" helst under 4000:- och kunna köpas i Göteborg
som skall kunna köra:
800x600 i spel
1024x768 i spel
1280x960 i Windows minst 85MHz
1600x1200 i Windows minst 75HMz (för videoredigering)
Andledningen att jag frågar är att i alla butiker kan man inte ändra skärmupplösning o testa så som när man sitter hemma.
[ Detta Inlägg ändrades av: snausman den 2002-02-27 19:35 ]
September 12, 2001
Hmm..du har kanske något höga krav här..Köpte mig en Samsung 957P för att den var billig och verkade räcka till mer än väl för enbart surf..men när jag knäppte på skärmen höll jag på att ramla av stolen.
Måste säga att den överraskade mig kraftigt..ytterst lite moare,god linearitet,fokus,skärpa förutom lite suddigt nere i hörnen men det har nästan alla skärmar problem med..det var kort och gott ett kanonköp.
Dessutom var det med BNC kontakter så jag kopplade in skärmen med denna istället för vanliga VGA.
September 21, 2001
July 2, 2001
On 2002-02-27 23:11, skiroy wrote:
Hmm..du har kanske något höga krav här..Köpte mig en Samsung 957P för att den var billig och verkade räcka till mer än väl för enbart surf..men när jag knäppte på skärmen höll jag på att ramla av stolen.Måste säga att den överraskade mig kraftigt..ytterst lite moare,god linearitet,fokus,skärpa förutom lite suddigt nere i hörnen men det har nästan alla skärmar problem med..det var kort och gott ett kanonköp.
Dessutom var det med BNC kontakter så jag kopplade in skärmen med denna istället för vanliga VGA.
Ok tack har bara sett den Samsungen i webbutiker skall se om jag kan hitta ett exemplar att kika lite närmare på
2 Guest(s)