January 28, 2003
NH|Falcon wrote: [quote=Gueno]Ska det vara så svårt att köpa grejer över disk?
Det kan vara bra mycket billigare att handla via nätet.
Och har man en tight budget så kan 400-500:-(eller mer) vara avgörande.
Alla har inte guldfickor.
jobbar i en affär som säljer elektronikprylar... skulle aldrig få för mig att handla över nätet så länge jag ahde kunnat fixa saken hemma i byn, gjorde inte det innan jag börja jobba där istället.. tycker att den personliga service å kontakten man får öga-mot-öga (inget bögigt... :)) är värt extra cash, dessutom vill jag stödja lokala företagen
June 3, 2001
NH|Falcon wrote: Det kan vara bra mycket billigare att handla via nätet.
Och har man en tight budget så kan 400-500:-(eller mer) vara avgörande.Alla har inte guldfickor.
Har själv köpt en hel del över nätet men jag gillar det inte så mycket.
Senast var det ett par hörlurar..
50:- billigare på nätet.. såg jag sen. 😕
Jag tycker inte om det är om det skulle vara fel på grejerna..
Att skicka grejer fram och tillbax kostar pengar och man får ju vänta i en evighet innan man får nått tillbaka.
Är det hos sen lokala butiken så tar man bara grejen under armen och går tillbaka med det.
September 23, 2002
Gueno wrote: [quote=NH|Falcon]Det kan vara bra mycket billigare att handla via nätet.
Och har man en tight budget så kan 400-500:-(eller mer) vara avgörande.Alla har inte guldfickor.
Har själv köpt en hel del över nätet men jag gillar det inte så mycket.
Senast var det ett par hörlurar..
50:- billigare på nätet.. såg jag sen. 😕
Jovisst, rör det sig om småsummor som 50:- är det ju skit samma. Jag tänkte mer på lite dyrare prylar som TV/HiFi/Kameror m.m, det kan skilja mycket från lokal handlare och mot nätfirmor.
Och köper man t.ex en TV av välkänt märke på netonnet så har dem oftast många auktoriserade reparationsfirmor runt om i Sverige. Då kvittar det om du handlar hos din lokala handlare. Får samma service via nätet i många fall.
Och det där mad att få "ögon kontakt" och "personlig service" är överskattat, framförallt hos OnOff, Elgiganten osv där har dem bara arroganta och inkompetenta säljare, så det kan kvitta, iaf för min del.
June 3, 2001
Sant..
Har tittat på en digitalkamera en längre tid nu..
Har hittat den på nätet för ~5200:- och i "våran" butik är priset ~6300:- så där kan man ju göra sig en hacka. 🙂
Är det under 300:- så kan man lika gärna köpa i butik tycker jag.
Det jag handlar är oftast 100-200:- dyrare i stan så då väljer jag hellre det.
2 Guest(s)