February 25, 2002
Japp nu har det hänt.
Efter flera lyckade köp & sälj här på nh så har jag tydligen blivit blåst.
Köpte 2 minnes stickor ddr266 på 512MB st. av (pm om du vill veta vem) som jag var så nöjd att få tag i efter att posten pajjat minne som denstore skickat till mig.
Tror ni inte det visar sig att det är ECC-reg minnen när jag tittar efter???
Självklart säger jag till han jag köpte dom av att jag inte ville ha dom för jag kan inte köra sånna minnen. Tycker det är en självklarhet att man säger ifrån om det är ECC-reg man har att sälja.
Men killen väägrar svara på mina PM. Ser ju att han varit inne och postat på nh flera gånger efter att jag pmát honom om det hela, men utan att han verkar bry sig.
Vi snackar bara 750:- så det är ju inte tokmycket pengar, men ändå.
Får sån lust att skicka över några polare som bor i hans trakter och låta dom fixa det, men VARFÖR kan man inte lösa sånt här på ett trevligt sätt??
Tycker ni man kan skicka ECC-reg utan att säga till eller borde han ta tillbaks dom???
March 11, 2003
Exakt samma sak hände mig här för en tid sedan. Undrar om det är p.g.a. att en massa servrar börjar åka ut och ersättas nu.
Orkade dock inte bråka. Men visst, stämmer inte grejerna man får, mot vad som står i beskrivningen, så har man rätt att häva köpet. Inget snack om det.
February 25, 2002
MoNsTeR wrote: Det är naturligtvis dålig stil men om jag inte tar helt fel så är ecc reg minnen dyrare än vanliga ddr minnen. Du kan ju försöka sälja minnerna dyrt om han inte ger med sig.
Ja det stämmer kanske och jag har faktist satt ut en annons på blocket för att om möjligt kunna lösa problemet själv. Men hittills har jag bara fått svar ifrån folk som inte kunnat köra ECC ävet om jag skrivit klart och tydligt i annonsen att dom måste kolla upp det.
October 22, 2002
när en sån här tråd är redan uppe så kan jag lika väl posta det jag har..
den här killen påstod att han skulle kunna skära i mina chassie dörrar och fixa glas + lite annat.....under 2 veckors period, nu har det gått 6 månader och jag är riktigt förbannad för att han ljuger hela tiden om att han ska skicka dem eller att han redan skickat....
förr kunde man få tag på honom i msn och här inne på nh, men nu har han lagt på sin telefon och det går inte att ringa längre....
denna veckan är sista chansen för honom innan jag polisanmäler honom..
det är synd att det måste bli så, det är inte som att jag skulle få grejerna gratis, han skulle få betalt för jobbet, men nähe...
June 17, 2004
CasO wrote:
den här killen påstod att han skulle kunna skära i mina chassie dörrar och fixa glas + lite annat.....under 2 veckors period, nu har det gått 6 månader och jag är riktigt förbannad för att han ljuger hela tiden om att han ska skicka dem eller att han redan skickat....
ajdå det lät inte kul.. hoppas ni båda får det fixat på nått sätt.
February 25, 2002
SoulBurn wrote: vem pratar vi om? jag menar, så inte fler gör misstaget och handlar av honom
Kanske är löjligt, men känns inte rätt heller av mig att skriva här i tråden vem det är. Vill du veta så tar jag det hellre via pm, känns inte lika mycket som smutskastning då.
March 14, 2001
Dhorum wrote: [quote=SoulBurn]vem pratar vi om? jag menar, så inte fler gör misstaget och handlar av honom
Kanske är löjligt, men känns inte rätt heller av mig att skriva här i tråden vem det är. Vill du veta så tar jag det hellre via pm, känns inte lika mycket som smutskastning då.
Du får inte hänga ut folk på det viset heller så är nog bäst att låta bli..
Synd att du blivit lurad..
January 20, 2002
CasO wrote: när en sån här tråd är redan uppe så kan jag lika väl posta det jag har..
förr kunde man få tag på honom i msn och här inne på nh, men nu har han lagt på sin telefon och det går inte att ringa längre....
denna veckan är sista chansen för honom innan jag polisanmäler honom..
det är synd att det måste bli så, det är inte som att jag skulle få grejerna gratis, han skulle få betalt för jobbet, men nähe...
Inte behöver man lämna iväg grejjerna för en sånn enkel sak ? Ut i garaget och dona lite 😀
January 20, 2002
GroundX wrote: Förjävligt att vissa ska smusta ner köp & sälj och blåsa/lura folk! Har dock inte varit med om det än!
Inte jag heller. Hittills så har jag lyckats sålt runt 4-5 saker och alla affärer blev lyckade åt både håll.
Sen om affären med minnena. Tycker att du ska anmäla det ifall han inte bryr sig. Han får ju skylla sig själv men inte är det så kul inte...
February 12, 2003
Jag tycker att folk som blivit blåsta ska kunna "anmäla" detta till någon sorts admin för detta, så att den som blåser ska kunna bli avstängd från köp och sälj-delen.
En tanke som rent hypotetiskt (med lite feber och huvudvärk) borde kunna funka, om möjligheten finns.
May 17, 2002
Mean Machine wrote: Jag tycker att folk som blivit blåsta ska kunna "anmäla" detta till någon sorts admin för detta, så att den som blåser ska kunna bli avstängd från köp och sälj-delen.
En tanke som rent hypotetiskt (med lite feber och huvudvärk) borde kunna funka, om möjligheten finns.
Grejen är den att Nh har inget att göra med hur affärerna går till ;). Fast tanken är ju god.
2 Guest(s)