February 11, 2003
hejsan alla, ska bara säga att nu känner jag mig lurad!
såhär ligger det till, jag la ut mitt grafikkort till salu på http://www.blocket.se fick svar av en kille, han ville då använda sig av blockets betalgaranti, visst tänkte jag inga problem, skickar kortet till honom han får det ett par dagar senare, men inga pengar dycker upp på mitt konto, för han måste godkänna varan för att blocket ska föra över pengarna till mig,
iallafall så har han mitt kort i 2 dar och benchar med det förmodligen så klockar han det och gud vet jag, sen verkar han inte alls kunning när det gäller datorer, fick sedan ett mail av honom att han kommer nu retunera min vara för att han inte fick så höga poäng på 3dmark och att ATi-kort inte funkar på hans dator,
självklart vart jag sur och skrev till blocket, och blocket svarde att köparen behöver ingen ursäkt alls för att retunera varan till mig,
i mina öron låter det inte ens laglit, ska han sitta och klocka och bencha mitt kort i 2 dar och sen bara kunna retunera den? har aldrig hört talas om öppet köp mellan privatpersoner, så snälla nån som är kunnig eller har några råd så snälla skriv dom,
och om han nu får igenom att han ska returnera vara då är det ju jag som går minus 115 kr för att jag skickade varan till han och frakten skulle ligga me i den summan som han skulle betala kortet för,
och kortet fungerar utmärkt inga som helst problem mjukvarorna och manualen samt alla andra tillbehör är som nya, vem står för kostanden om kortet nu är sönder eller manualen sönderriven?
nu kanske jag bara babblar men som sagt snälla behöver er hjälp
vart ska man annars vända sig om inte hit,
March 4, 2003
Tja vad ska säga.
Inget annat än att man ska akta sig för att sälja över nätet. Jag har själv blivit lurad ett par gånger och inte kunnat göra ett skit. Jag t.o.m polis- anmält men det har inte hjälpt. Så vad ska man göra? Man blir bara så j:a förb.... Har förlorat en hel del pengar på det här bara för att man litar på folk. Nä fy f-n för alla dessa ohederliga människor.
Hoppas att det löser sig för dig i alla fall.
November 26, 2003
Annonserade själv på Blocket.se när jag skulle sälja mitt förra grafikkort. Tänkte just på att det kan bli problematiskt när man ska skicka och så, så jag skrev att kortet hämtas hos mig. Men givetvis, bor man på ett väldigt litet ställe är ju chansen mindre att man får det sålt där man bor.
June 7, 2004
Elle wrote: hejsan alla, ska bara säga att nu känner jag mig lurad!
såhär ligger det till, jag la ut mitt grafikkort till salu på http://www.blocket.se fick svar av en kille, han ville då använda sig av blockets betalgaranti, visst tänkte jag inga problem, skickar kortet till honom han får det ett par dagar senare, men inga pengar dycker upp på mitt konto, för han måste godkänna varan för att blocket ska föra över pengarna till mig,
iallafall så har han mitt kort i 2 dar och benchar med det förmodligen så klockar han det och gud vet jag, sen verkar han inte alls kunning när det gäller datorer, fick sedan ett mail av honom att han kommer nu retunera min vara för att han inte fick så höga poäng på 3dmark och att ATi-kort inte funkar på hans dator,
självklart vart jag sur och skrev till blocket, och blocket svarde att köparen behöver ingen ursäkt alls för att retunera varan till mig,
i mina öron låter det inte ens laglit, ska han sitta och klocka och bencha mitt kort i 2 dar och sen bara kunna retunera den? har aldrig hört talas om öppet köp mellan privatpersoner, så snälla nån som är kunnig eller har några råd så snälla skriv dom,
och om han nu får igenom att han ska returnera vara då är det ju jag som går minus 115 kr för att jag skickade varan till han och frakten skulle ligga me i den summan som han skulle betala kortet för,
och kortet fungerar utmärkt inga som helst problem mjukvarorna och manualen samt alla andra tillbehör är som nya, vem står för kostanden om kortet nu är sönder eller manualen sönderriven?
nu kanske jag bara babblar men som sagt snälla behöver er hjälp
vart ska man annars vända sig om inte hit,
Villkoren gällande betalgarantin har du ju gått med på. Kika där en gång till lite noggran så står det vad som gäller. Inget konstigt med det.
Tyvärr klickar måna på "godkänna" utan att läsa igenom villkoren misstag av många.
Jag vet att paypal har rätt att låsa ett konto och frysa inne med pengar lite hursomhelst, allt detta står i deras avtal man godkänner, men vem sjutton läser det?
October 20, 2002
Samma sak gäller om du träffar en köpare på stan, är han inte nöjd kan han med stöd av lagen häva köpet om produkten inte uppnår till vad du som säljer beskriver, eller vad han förväntar sig.
Köplag (1990:931)
Däremot anser jag väl att köparen ska stå för ev. utlägg du har haft för att han ska få fördelen att testa kortet. Men det är isåfall man bör göra upp med köparen innan.
1 Guest(s)