December 15, 2003
Precis, stabilaste datorn (som funkar utan några kompabilitetsproblem för en icke van användare) borde vara nån billig P4 med Nvidia kort. (detta uttalande är baserat på att jag är släktens, arbetskamraternas och kompiskretsens dator"fixare")
Störst problem som jag sett har faktiskt varit Barton med r9200 /r9700 (men dels har dom varit felbyggda eller för billiga-när det gäller datorprylar så kan man ju nästan säga att man får vad man betalar för)
Personligen kör jag intel nu men har varit på Thunderbird och k6 svängen innan jag hoppade över till P4 och nu lugnar jag mig lite med att ha "det senaste". Kommer dock att ta en 64bits processor när det väl börjar bli segt med 32bits dator. Grafikkort är en annan sak, kommer att beställa en 6800gt inom kort... 😉
July 27, 2002
HerrPutte wrote: Precis, stabilaste datorn (som funkar utan några kompabilitetsproblem för en icke van användare) borde vara nån billig P4 med Nvidia kort. (detta uttalande är baserat på att jag är släktens, arbetskamraternas och kompiskretsens dator"fixare")
Störst problem som jag sett har faktiskt varit Barton med r9200 /r9700 (men dels har dom varit felbyggda eller för billiga-när det gäller datorprylar så kan man ju nästan säga att man får vad man betalar för)
Personligen kör jag intel nu men har varit på Thunderbird och k6 svängen innan jag hoppade över till P4 och nu lugnar jag mig lite med att ha "det senaste". Kommer dock att ta en 64bits processor när det väl börjar bli segt med 32bits dator. Grafikkort är en annan sak, kommer att beställa en 6800gt inom kort... 😉
9800XT -> 6800gt? 🙁
Ge mig ditt 9800XT så accepterar jag ditt köp. 😀
March 11, 2003
Callister wrote: [quote=HerrPutte]Hon spelar faktiskt inte utan skriver uppsatser och kollar mejl, grafikkort är också människor, 9800xt kortet behöver en lång vila 😉
:gunsfire:
Det är väl inte ens stor skillnad på 9800XT och 6600GT?
Nej, men det är rejäl skillnad på 9800xt och 6800gt.
July 27, 2002
denstore wrote: [quote=Callister][quote=HerrPutte]Hon spelar faktiskt inte utan skriver uppsatser och kollar mejl, grafikkort är också människor, 9800xt kortet behöver en lång vila 😉
:gunsfire:
Det är väl inte ens stor skillnad på 9800XT och 6600GT?
Nej, men det är rejäl skillnad på 9800xt och 6800gt.
Skrev fel. Menade 6800. Okej.. Det känns som 9800pro är värsta skitkortet nu när alla nya modeller kommer
April 29, 2004
Ang. stabilitet. Det finns två viktiga orsaker till detta, dels har vi BX-chipset kontra VIA:s tidiga missfoster, dels det faktum att få kör en P4 som kostade 4 papp med ett moderkort som kostade 2 papp med minne som kostade 199 och en psu på 200W av märket Q-tec. Däremot är det vanligt med både "sämre" minen och kass PSU på AMD-sidan.
Alltså har vi en historisk händelse (BX kontra VIA 133) och det faktum att folk ofta använder riktigt billiga komponenter runt om till AMD:s maskiner som skapar myten om instabilitet.
3 Guest(s)