July 22, 2003
Som topic. Har tröttnat på vattenkylningen och allt som har med det att göra. Datorn blir ju inte direkt "portabel" för lan med Reseratorn. Tänkte därför pensionera den tills vidare och byta till fläktkylning igen.
Just nu är GFX [9500 Pro] och CPU [Barton 2500+] som är vattenkylt. Så dom ska få ny kylning. Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Tänkte därför be er, som förhoppningsvis kan lite mer om fläktkylning än jag kan, att rekommendera kylning till respektive.
Vill ogärna ha något som låter som ett flygplan då datorn just nu är väldigt tyst, så någon måtta får det vara 😉 Sen behöver det inte vara det dyraste, men det ska klara våran sommarvärme utan att bli alltför varmt.
Det är alltså min CPU, Socket A, och grafikkortet, R9500Pro som ska få sig ny kylning. Så vad rekommenderas ? Berätta gärna varför du rekomenderar det du gör. Ser gärna också att allt finns att köpa på samma ställe 🙂
Edit: Just det, kom på att jag har kylflänsar på grafikkortet nu. Ifall det kanske blir komplikationer med plats för ny kylning så ni tänker på detta.
Det är sådana här kylflänsar jag har:
[Image Can Not Be Found]
//MVH Stellan
July 22, 2003
Imlal wrote: För CPUn Zalman CNPS7000B-Cu och för GPUn Zalman VF700-Cu alt. Zalman ZM80D-HP om du vill köra helt passivt på grafikkortet.
Dom verkar bra, men jag är inte säker på att någon av dom kommer passa fysiskt. Står inte om mitt moderkort [Shuttle AN35N-Ultra] är kompatibelt med CPU-kylaren. Är rädd att den eventuellt kan ta i PSU.
Sen vet jag inte om GFX-kylaren passar heller då jag har minneskylflänsar på som inte går att ta av. Dom limmas ju fast med tejp när man sätter fast dom. Och tittar man på de minneskylslänsar som följer med VF700-Cu så är dom mycket mindre än dom jag har.
Lite synd att köpa och så visar det sig att dom inte passar 😛
Edit: Tog lite bilder så ni förstår hur jag menar. Dock väldigt dåliga. Tog endast på känns för man får knappt in handen i datorn som den står nu.
http://blaxxor.mine.nu/galleri
1 Guest(s)