Bra DVD-spelare?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bra DVD-spelare?
schizoipunx
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 14, 2005 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Nån som vet om denna kombinerade DVD/VHS-spelare är bra och värd priset, eller är det bättre att köpa en vanlig DVD-spelare bara?
http://www.samsung.com/se/prod.....dvd440.asp

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
822265
January 14, 2005 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är bra att ha stöd för DivX (MPEG4 avspelning), vilket den inte har. Och sen brukar det vara svårare att göra combo spelare regionsfria.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
822269
January 14, 2005 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv i dvdträsket nu...
Testat massor av spelare så kanske kan vara till hjälp!

Har du redan en VHS hemma så satsa på en sjyst dvd-spelare...

Mina val är i 1500-2500 klassen typ:

1. Philips DVP630, Klarar alla format jag testat, xvid, divx mm. ESS chippet klrar "packed bitstream" som dyrare spelare med Mediatek chippen inte gör. Bildkvalitetenär lte sämmre än dom lite dyrare men i gengeld spelar den nästan allt (iaf vad jag testat) Går att göraregionsfri med remoten.
Ca pris: 1300:-

2. Philips DVP720SA, Värre variant av den ovan med SACD stöd och DTS, decoder (tror det var dd med).
Vassare bild (108Hz/12bit). Mediatek chippet gör dock att filmer med "packed bitstream" hackar. Ska ev gå att llösa genom att ta bort den packade bitstreamen innan man bränner.
jag upplevde dock att bränd dvd hackade lite vet ej om felet låg i skivan/filmen eller dvdspelaren.
Går att göra regionsfri med remoten.
Ca pris: 1800-2000:-

3. Sony DVP-NS765,
Precis som philips 720 fast denna klarar inte xvid över huvud taget.
Ska gå att göra regionsfri via remot dock inte testat själv.
Ca pris: 1500:-

4. Pioneer DV-575, har jag inte testat än men ska vara bland de bästa i prisklassen. Mer eller mindre identisk med philipsen (medmediatekchippet) Som förmodligen gör att packed bitstream intre fungerar här heller.
Klarar även Ogg, och WMA.
För denna krävs en palm eller iR modul till datorn samt en del meck för att få regionsfri (köpa som regionsfri är att rekomendera)
Slut i hela europa tydligen (hos pioneer dvs)
Ca pris: 2000:-

5. Yamaha S550, har jag inte testat men ska vara mer eller mindre identisk med Pioneeren. Saknar OGG stöd.
Ska gå att göra regionsfri via remoten.
Ca pris: 1800:-

*Philips-spelarna har den fördelen att det släpps nya firmwares som bara är att tanka och bränna på skiva då och så.

*"Pioneer är pioneer", sägs ha lite vassare bild.

*Yamahan vet jag inte så mycket om men formodligen mer lik philipsen än Pioneeren.

men kort och gått ska du se på mycket divx/xvid och inte är jättenoga med bildkvaliteten ta en Philips DVP630. Kvaliteten är absolut inte dålig men övrigare är lite vassare så att säga.
Har en dvp630 hemma nu (syrran har den) som fungerar super.

laudanum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
822272
January 14, 2005 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu kommer som vanligt en hel hög bli vansinniga men jag vill ändå föreslå att titta på NetOnNet.se. De har "sina " Centrum Gemini-spelare. Senaste är CG 350 för 799:- Jag har CG 340 som är samma fast utan Proggressive Scan. CG 340 har klarat alla Xvid o DivX-filer jag kört hittills samt att den klarar att lägga till subs(undertexter) separat, vilket jag inte tror Philips o de andra klarar. Om man ska koppla den till en projektor/plasma är antagligen man inte så noga med priset, men till en vanlig 32" TV eller mindre så blir bilden på denna DVD-spelare helt ok.

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
822281
January 14, 2005 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har en LG spelare hemma som på rea kostade 1000:-... Spelar alla typer av format som xvid,divx osv osv... Platt som satan är den också, tycker den var väl prisvärd!

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
822289
January 14, 2005 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Philips spelarna fungerar utmärkt med undertexter, kan tom välja typ av font osv!

Pioneer skickar ut skiva med senaste firmware så subs fungerar bra.

yamaha ska dem fungera på men vissa har haft problem

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
822308
January 14, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

laudanum wrote: Nu kommer som vanligt en hel hög bli vansinniga men jag vill ändå föreslå att titta på NetOnNet.se. De har "sina " Centrum Gemini-spelare. Senaste är CG 350 för 799:- Jag har CG 340 som är samma fast utan Proggressive Scan. CG 340 har klarat alla Xvid o DivX-filer jag kört hittills samt att den klarar att lägga till subs(undertexter) separat, vilket jag inte tror Philips o de andra klarar. Om man ska koppla den till en projektor/plasma är antagligen man inte så noga med priset, men till en vanlig 32" TV eller mindre så blir bilden på denna DVD-spelare helt ok.

Word 😀

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
822313
January 14, 2005 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.hifiklubben.com/se/.....tm?id=5850
Den om nåt för en tusing. Centrum rör jag inte av princip.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
822319
January 14, 2005 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hörrödudu, posta trådar rätt i fortsättningen.

*flyttar*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 169
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL