October 14, 2004
Nån som vet om denna kombinerade DVD/VHS-spelare är bra och värd priset, eller är det bättre att köpa en vanlig DVD-spelare bara?
http://www.samsung.com/se/prod.....dvd440.asp
November 4, 2001
Själv i dvdträsket nu...
Testat massor av spelare så kanske kan vara till hjälp!
Har du redan en VHS hemma så satsa på en sjyst dvd-spelare...
Mina val är i 1500-2500 klassen typ:
1. Philips DVP630, Klarar alla format jag testat, xvid, divx mm. ESS chippet klrar "packed bitstream" som dyrare spelare med Mediatek chippen inte gör. Bildkvalitetenär lte sämmre än dom lite dyrare men i gengeld spelar den nästan allt (iaf vad jag testat) Går att göraregionsfri med remoten.
Ca pris: 1300:-
2. Philips DVP720SA, Värre variant av den ovan med SACD stöd och DTS, decoder (tror det var dd med).
Vassare bild (108Hz/12bit). Mediatek chippet gör dock att filmer med "packed bitstream" hackar. Ska ev gå att llösa genom att ta bort den packade bitstreamen innan man bränner.
jag upplevde dock att bränd dvd hackade lite vet ej om felet låg i skivan/filmen eller dvdspelaren.
Går att göra regionsfri med remoten.
Ca pris: 1800-2000:-
3. Sony DVP-NS765,
Precis som philips 720 fast denna klarar inte xvid över huvud taget.
Ska gå att göra regionsfri via remot dock inte testat själv.
Ca pris: 1500:-
4. Pioneer DV-575, har jag inte testat än men ska vara bland de bästa i prisklassen. Mer eller mindre identisk med philipsen (medmediatekchippet) Som förmodligen gör att packed bitstream intre fungerar här heller.
Klarar även Ogg, och WMA.
För denna krävs en palm eller iR modul till datorn samt en del meck för att få regionsfri (köpa som regionsfri är att rekomendera)
Slut i hela europa tydligen (hos pioneer dvs)
Ca pris: 2000:-
5. Yamaha S550, har jag inte testat men ska vara mer eller mindre identisk med Pioneeren. Saknar OGG stöd.
Ska gå att göra regionsfri via remoten.
Ca pris: 1800:-
*Philips-spelarna har den fördelen att det släpps nya firmwares som bara är att tanka och bränna på skiva då och så.
*"Pioneer är pioneer", sägs ha lite vassare bild.
*Yamahan vet jag inte så mycket om men formodligen mer lik philipsen än Pioneeren.
men kort och gått ska du se på mycket divx/xvid och inte är jättenoga med bildkvaliteten ta en Philips DVP630. Kvaliteten är absolut inte dålig men övrigare är lite vassare så att säga.
Har en dvp630 hemma nu (syrran har den) som fungerar super.
January 7, 2003
Nu kommer som vanligt en hel hög bli vansinniga men jag vill ändå föreslå att titta på NetOnNet.se. De har "sina " Centrum Gemini-spelare. Senaste är CG 350 för 799:- Jag har CG 340 som är samma fast utan Proggressive Scan. CG 340 har klarat alla Xvid o DivX-filer jag kört hittills samt att den klarar att lägga till subs(undertexter) separat, vilket jag inte tror Philips o de andra klarar. Om man ska koppla den till en projektor/plasma är antagligen man inte så noga med priset, men till en vanlig 32" TV eller mindre så blir bilden på denna DVD-spelare helt ok.
October 31, 2003
laudanum wrote: Nu kommer som vanligt en hel hög bli vansinniga men jag vill ändå föreslå att titta på NetOnNet.se. De har "sina " Centrum Gemini-spelare. Senaste är CG 350 för 799:- Jag har CG 340 som är samma fast utan Proggressive Scan. CG 340 har klarat alla Xvid o DivX-filer jag kört hittills samt att den klarar att lägga till subs(undertexter) separat, vilket jag inte tror Philips o de andra klarar. Om man ska koppla den till en projektor/plasma är antagligen man inte så noga med priset, men till en vanlig 32" TV eller mindre så blir bilden på denna DVD-spelare helt ok.
Word 😀
February 12, 2003
http://www.hifiklubben.com/se/.....tm?id=5850
Den om nåt för en tusing. Centrum rör jag inte av princip.
1 Guest(s)