Bra GPS?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bra GPS?
Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 27, 2008 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur mycket måste man betala för att få en hyffsad GPS till bilen? Är dom strax under tusenlappen värdelösa eller duger dom?

För min del räcker det med en karta över norden (eller kanske bara sverige) inprogrammerat.

[TURK]Hakan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
1209450
November 27, 2008 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=164619

Direkt svar på din fråga: NEJ, generellt duger inte dom under tusenlappen, det är endast en modell av dom billiga som faktiskt funkar. den ovan.

När jag skulle köpa en så hade jag sån tur att det var ett test i dn i samma veva och dom kom fram till att den där var den bästa av dom i lägsta prisklass.
Anledningen var främst att den använder en riktigt bra och snabb gps motagare, samma som i garmins dyrare modeller, det som saknas var alla andra funktioner än just gps men det gör den betydligt bättre än andra billiga.
Jag har provat andra billiga och det är ofta man hinner förbi en avfart innan enheten har fattat att det är där man ska svänga, inga sånna problem med garmin enheten alls. den är faktiskt riktigt bra.
/Niklas

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1209455
November 27, 2008 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

[TURK wrote: Hakan]http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164619

Direkt svar på din fråga: NEJ, generellt duger inte dom under tusenlappen, det är endast en modell av dom billiga som faktiskt funkar. den ovan.

När jag skulle köpa en så hade jag sån tur att det var ett test i dn i samma veva och dom kom fram till att den där var den bästa av dom i lägsta prisklass.
Anledningen var främst att den använder en riktigt bra och snabb gps motagare, samma som i garmins dyrare modeller, det som saknas var alla andra funktioner än just gps men det gör den betydligt bättre än andra billiga.
Jag har provat andra billiga och det är ofta man hinner förbi en avfart innan enheten har fattat att det är där man ska svänga, inga sånna problem med garmin enheten alls. den är faktiskt riktigt bra.
/Niklas

jag har en Nuvi 200 som fungerar perfekt...

snabb att hitta signal, snabb att beräkna rutt, snabb att räkna om rutt om man kör fel, updaterar snabb så man missar inga avfarter. bra display, bra fästanordning, enkel att skriva in adress (el koordinater) osv. osv.
Jag har kartor från Mars 2008 och dom hittar väldigt bra även på mindre landsbygdsvägar. Bra POI's inlaggda från början (Points of Interest) och man kan lägga till egna. Varnar faktiskt för fartkameror (i tid) med pling och så visas högsta tillåtna hastighet på displayen (inte för att du behöver det. eller?)

grymt mycket bättre än TomTom programvaran jag har i PDA'n till jobbet. använder min privata Garmin Nuvi istället. fungerar MYCKET bättre. Hyffsad battertid också. billaddare medföljer så man har alrdig problem med Batteriet.

letar du en billig GPS är det en sådan du ska ha

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
1209944
December 3, 2008 - 12:48 am
sp_Permalink sp_Print

tackar, får nog bli en sådan då

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 300
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL