March 8, 2004
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=164619
Direkt svar på din fråga: NEJ, generellt duger inte dom under tusenlappen, det är endast en modell av dom billiga som faktiskt funkar. den ovan.
När jag skulle köpa en så hade jag sån tur att det var ett test i dn i samma veva och dom kom fram till att den där var den bästa av dom i lägsta prisklass.
Anledningen var främst att den använder en riktigt bra och snabb gps motagare, samma som i garmins dyrare modeller, det som saknas var alla andra funktioner än just gps men det gör den betydligt bättre än andra billiga.
Jag har provat andra billiga och det är ofta man hinner förbi en avfart innan enheten har fattat att det är där man ska svänga, inga sånna problem med garmin enheten alls. den är faktiskt riktigt bra.
/Niklas
December 27, 2003
[TURK wrote: Hakan]http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164619
Direkt svar på din fråga: NEJ, generellt duger inte dom under tusenlappen, det är endast en modell av dom billiga som faktiskt funkar. den ovan.
När jag skulle köpa en så hade jag sån tur att det var ett test i dn i samma veva och dom kom fram till att den där var den bästa av dom i lägsta prisklass.
Anledningen var främst att den använder en riktigt bra och snabb gps motagare, samma som i garmins dyrare modeller, det som saknas var alla andra funktioner än just gps men det gör den betydligt bättre än andra billiga.
Jag har provat andra billiga och det är ofta man hinner förbi en avfart innan enheten har fattat att det är där man ska svänga, inga sånna problem med garmin enheten alls. den är faktiskt riktigt bra.
/Niklas
jag har en Nuvi 200 som fungerar perfekt...
snabb att hitta signal, snabb att beräkna rutt, snabb att räkna om rutt om man kör fel, updaterar snabb så man missar inga avfarter. bra display, bra fästanordning, enkel att skriva in adress (el koordinater) osv. osv.
Jag har kartor från Mars 2008 och dom hittar väldigt bra även på mindre landsbygdsvägar. Bra POI's inlaggda från början (Points of Interest) och man kan lägga till egna. Varnar faktiskt för fartkameror (i tid) med pling och så visas högsta tillåtna hastighet på displayen (inte för att du behöver det. eller?)
grymt mycket bättre än TomTom programvaran jag har i PDA'n till jobbet. använder min privata Garmin Nuvi istället. fungerar MYCKET bättre. Hyffsad battertid också. billaddare medföljer så man har alrdig problem med Batteriet.
letar du en billig GPS är det en sådan du ska ha
2 Guest(s)