September 27, 2003
min 120gb hdd började klicka om hänga sig.
så jag mejlade till itbutikken och frågade om jag skulle skicka dem eller till seagate, de svarade bara några timmar senare och skrev att jag kunde skicka till dem. Via deras Online RMA.
Så jag fyllde i allting och räknade hela tiden med att få betala frakten själv.
men så idag fick jag i ett kuvert en sån där "fri frakt klisterlapp" från dem.(helt utan "förvarning")
TUMMEN UPP för itbutikken.dk för bra service!:D/
både DB.com och komplett.se får man betala det själv. 🙄
December 5, 2001
Jag har slutat handla därifrån pga deras dåliga service, iaf för ett par år sedan. Kanske har bättrat sig nu. På den tiden fick man betala dyr utrikesfrakt och sen tog det månader för behandlingen!
Ang. DB och Komplett så får man själv be om en fraktsedel så du behöver inte betala själv. Kan ju ta någon dag extra då iofs.
November 4, 2001
Bark wrote: min 120gb hdd började klicka om hänga sig.
så jag mejlade till itbutikken och frågade om jag skulle skicka dem eller till seagate, de svarade bara några timmar senare och skrev att jag kunde skicka till dem. Via deras Online RMA.Så jag fyllde i allting och räknade hela tiden med att få betala frakten själv.
men så idag fick jag i ett kuvert en sån där "fri frakt klisterlapp" från dem.(helt utan "förvarning")
TUMMEN UPP för itbutikken.dk för bra service!:D/
både DB.com och komplett.se får man betala det själv. 🙄
Jag har då aldrig betalat frakt för retur till komplett.
man ligger ju ute med frakten men so fort varan är konstaterad:trasif sp får man fraktpengarna
June 2, 2004
Konsumentköplagen 26§ 3st:
"Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne."
Enligt svensk lag ska man alltså inte behöva betala för frakten vid garantiärende om det är rimligt att varan ska skickas till säljaren (dvs inte om du bor i samma stad som säljaren t.ex.)
Anledningen till att företagen oftast inte frivilligt skickar ut gratis fraktsedlar eller ersätter köparen för frakten är att få känner till att de har den här rätten, på så sätt sparar företagen pengar. Så det är egentligen rätt löjligt att itbutikken på sin hemsida har skrivit att man får gratis fraktsedel vid fel i stora blinkande bokstäver som ett försäljningsknep.
2 Guest(s)