December 6, 2001
Har ett Geforce3 nu och blev väldigt sugen igår på ett 9800Pro för 2200 pix från komplett. Hade ju främst tänkt lira hl2 och d3 med det, så egentligen har jag ju ingen användning för det riktigt än, men jag undrar lite över hur mycket under 2200 de kan tänkas gå ner under det kommande halvåret? Någon med en kvalificerad gissning?
(om nån vet klockfrekvenserna på powercolorkorten på komplett så får de gärna posta de också)
January 1, 2003
Lentroo wrote: Har ett Geforce3 nu och blev väldigt sugen igår på ett 9800Pro för 2200 pix från komplett. Hade ju främst tänkt lira hl2 och d3 med det, så egentligen har jag ju ingen användning för det riktigt än, men jag undrar lite över hur mycket under 2200 de kan tänkas gå ner under det kommande halvåret? Någon med en kvalificerad gissning?
(om nån vet klockfrekvenserna på powercolorkorten på komplett så får de gärna posta de också)
Det lönar sig ALLTID att vänta.
June 23, 2002
AakeTraak wrote: [quote=Lentroo]Har ett Geforce3 nu och blev väldigt sugen igår på ett 9800Pro för 2200 pix från komplett. Hade ju främst tänkt lira hl2 och d3 med det, så egentligen har jag ju ingen användning för det riktigt än, men jag undrar lite över hur mycket under 2200 de kan tänkas gå ner under det kommande halvåret? Någon med en kvalificerad gissning?
Det lönar sig ALLTID att vänta.
Sen är det frågan hur länge man vill vänta och hur länge man vill sitta på ett mindre bra kort.
Men 2200kr för ett ATI Radeon 9800 Pro är ju ett grymt bra pris, sen om det finns kvar nästa vecka vet man ju inte är ju s.k "Veckans Erbjudande". Men antar att dem hur som helst inte kan stiga med mer än några få hundralappar. Sen finns ju chansen att det går ner också. 🙂
Men om du nu inte har nån användning för det kanske det är värt att vänta, det tror jag iaf för det lär ju dyka upp fler sånna här erbjudanden?
March 10, 2003
Mjo.. vet man väl.. men man skall känna av sin uppgradering tycker jag.
Testade med en kompis 9700 innan jag bestämde mig för att uppgradera graffet.
Klämma och känna är det bästa man kan göra om man har möjlighet.
Köpte mitt Gf3 för.. Hmm länge sedan iaf.. tror det är runt 3-3.5år gammalt nu. Kostade iaf 4000Kr när jag köpte det.
När jag köpte mitt 9800pro så kostade det 3800:- .. Nya saker kostar.
Väntar man kommer alltid något bättre och billigare senare ändå.
Känner du inte för att det kommer göra någon skillnad med
de spelen du kör idag så för all del vänta lite.
Iaf så länge att du blir frustrerad på hur mycket det där nya spelet hackar på din dator.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 6, 2001
Ok, ska tänka över det lite mer. Å ena sidan så behövar jag ju det inte just nu, å andra så kommer jag ju antagligen inte köpa ett bättre kort än ett 9800Pro när jag köper det om ett halvår, så då kanske jag lika gärna kan köpa det nu, och låta bli att spara de 300 eller 400 kronorna det kanske kommer att gå ner. Jag får se.
1 Guest(s)