July 1, 2003
Har en kompis som har föregångaren till ljudsystemet du visar. Dunkar på riktigt bra. Kan bli lite överhettat om du tar i för mycket dock, men överlag så är det det bästa system du kan köpa enligt mig. Det nya systemet ska väl ha klarat av överhettnings dilemmat.
På nya Logitech system tycker jag inte basen överröstar resten av musiken. Det gäller att ställa in högtalarna rätt också, då får du det mesta ut av systemet.
January 8, 2003
Undar om man får ut så mycket mer med ett Audigy mot Soundtorm. Märker själv stor sillnad på ljudet om jag kör mitt vanliga Creaive Cambidge SoundWorks 2.1 system mot slutsteg å 10" i rummet eller då man kopplar ut det tilll sin 7.1 hammabio. Ljudet är hur bra och tydligt som helst med Soundstorm tycker jag.
March 5, 2002
Dadde wrote: Undar om man får ut så mycket mer med ett Audigy mot Soundtorm. Märker själv stor sillnad på ljudet om jag kör mitt vanliga Creaive Cambidge SoundWorks 2.1 system mot slutsteg å 10" i rummet eller då man kopplar ut det tilll sin 7.1 hammabio. Ljudet är hur bra och tydligt som helst med Soundstorm tycker jag.
Skillnaden är väldigt stor mellan soundstorm och audigy2.
/en som vet
November 8, 2003
Jo, att behålla soundstorm var ju inte ett alternativ, det jag undrade över mest var ju skillnaderna mellan audigy2 och audigy2 ZS. för det skiljer ju ganska mycket i pris...
Sen angående gigaworks så är ju Z5500 ganska mycket billigare...
tycker att 3000 är tillräckligt för högtalare :S
EDIT:
Hur är skillnaden mellan 5.1 och 7.1?, är det värt att tänka på?
November 8, 2003
elmor wrote: skillnaden mellan 5.1 och 7.1 = fler kanaler för högtalare
jojo, det vet väll dom flesta, men är det någon märkbar bra skillnad i upplevelse?, har hört att det inte ska vara så stort.
Jag undrar dock forfarande mest om ljudkorten, hur är skillnaden mellan zs och vanliga?
2 Guest(s)