Braskens.com stämmer prisjakt.nu!|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Braskens.com stämmer prisjakt.nu!
99stoffe99
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 182
Member Since:
October 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
690924
August 9, 2004 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Det bästa är att han dillar om att anmäla kunden för förtal.. Om han vore lite insatt så borde han veta att endast fysiska personer kan förtalas i Sverige. Juridiska personer omfattas inte av förtalsreglerna i lagen.

McFatty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
Member Since:
April 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
691024
August 9, 2004 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Måhända känner man sig som kung i butiken, något annat vore ju fel om man ska handla en vara. Men sen när supporten fallerar får man ju reda på hur bra butiken verkligen är.
Jag har för mig att någon sa nåt i stil med "man får reda på hur bra butiken är när den handskas med missnöjda kunder".

måhända att Frazze Lund är en riktig person och inte ett Alter ego för en Braskens anställd. Jag föredrar att fria än att fälla.

Men absolut roligast tycker jag är att hur många gånger än folk försöker förklara att händelsen med tv-bänken för tre år sen inte är det som folk stör sig på så fortsätter Lux/braskens att harva om det. 🙄
Lite kritik får man tåla.

galningen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
Member Since:
September 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
691038
August 9, 2004 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Men det största felet som braskens gör är ju ändå första gången dem möter upp och besvarar i forumet. Någon form av företags management skills borde ju ändå VD`n för ett relativt stort företag ha, iaf bättre än att tro att man kan gå till motangrepp och slå tillbaka mot kunderna.

Vad braskens från första början borde ha gjort är att försöka begränsa skadorna (alltså skitsnacket). Dem borde öppet ha gått ut med en tråd eller ett inlägg som förklarar att braskens ser väldigt hårt på hot och att ledningen är ledsna över att detta gått så långt och att kunden (poopster) ska kompenseras på rättmätigt sett.

Istället försöker braskens skylla tillbaka allt på poopster och drar igång värsta soppan med alla inloggningar hit och dit..

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
Member Since:
June 30, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
691047
August 9, 2004 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Jösses vilken idiot. Skulle vara kul att veta hur mycket företaget går back på det här.

Nozzredna
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
Member Since:
April 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 306
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL