August 30, 2002
Hej
Jag tänkte bygga ihop en dator (första gången) och undrar ifall någon
har några synpunkter på mitt köp:
abit KR7a-333
athlon XP1800
crucial 128 ddr pc2700
POV geforce4 ti4200se
maxtor 40 gb ata133 eller IBM deskstar120gxp 80gb ata100
låda med 300 watts nätaggregat
någon billig cd-spelare
ljudkort & nätverkskort har jag.
Gärna under 6000 kr 😛
August 22, 2002
Jo datorn är det inget fel på bara att du ska tabort de hämsta tankarna på IBM diskar :burn: 👿 köp en Seagate 😀 , jag har själv 2 st 80 GB och de funkar fint :up:.
Sen med ram så beror det på vad du gör spelar du spel så ska du minst ha 256 hälst 512 eller mer.
Lycka till med köpet :snurr:
August 22, 2002
för det första är det ytterligare en post i fel forum.... 👿
för det andra fattar jag inte varför alla klagar på IBMs hårddiskar... ifrågasätter om det verkligen är ngn av er som kör/kört någon av dom nya 120GXP diskarna eller om ni lever kvar på andras tankar om dom gamla diskarna... dessutom kan man ju hålla sig lite "up to date" genom att läsa lite recensioner här och var.... :bok:
December 2, 2001
Kan faktiskt hålla me Phuno lite.. Jag har en IBM 80gig 120GXP och den har jag inget att klaga på! har inte pajat ännu iaf! däremot dog min 46gigare jag köpte för länge sedan redan efter 150 timmars uptime.
Men för att hålla mig till ämnet.
Jag tycker din dator är sisodär. Jag tycker nog du minst bör ha 256ram gärna 512mb! och ta en lite kraftigare prolle! typ XP 2000 eller 2100+! 1800 är juh stenålder vid det här laget!
Lycka till med köpet 😉
May 23, 2001
Jag har tre polare som äger IBM diskar... 2 av dem har hårddiskarna kraschat totalt för... Den tredje har väldiga problem me sina nu. Detta är nog gamla serien.
En annan kul sak är att när jag praktisera på ett företag så körde de IBM Servrar och IBM arbetsstaioner i servrarna fanns det inte en IBM hårddisk utan det va Seageate, Maxtor och WD i arbetsstationerna fanns det nån IBM men mest va det Seageate, Maxtor och WD....
Så då undrar man litar inte IBM på sina egna hårddiskar? =)
August 19, 2001
YemanCool wrote: Kan faktiskt hålla me Phuno lite.. Jag har en IBM 80gig 120GXP och den har jag inget att klaga på! har inte pajat ännu iaf! däremot dog min 46gigare jag köpte för länge sedan redan efter 150 timmars uptime.
Men för att hålla mig till ämnet.
Jag tycker din dator är sisodär. Jag tycker nog du minst bör ha 256ram gärna 512mb! och ta en lite kraftigare prolle! typ XP 2000 eller 2100+! 1800 är juh stenålder vid det här laget!Lycka till med köpet 😉
Klart han ska köpa en 1800+ den är ju mäst prisvärd.
1 Guest(s)