October 22, 2002
mikabob wrote: ärligt talat... DELL för hela slanten... funkar bra till dom qvinns jag har fixat burkar till... bärbara till tjejen & hennes morsa, desktop-dell till morsan min...
Skulle aldrig köra ihopplock till nån annans dator än min egen... om du inte vill vara obetald support vill säga, och ha ett visst "ansvar"...
Dell är klockrent, prismässigt är det ok med då du köper hårdvaran operativsystem support med mera i ett kitt...
mina 2 öre bara
//jocke
Dell var det första jag tänkte på, men jag kan inte hitta något billigt där..
någon länk du har?
February 15, 2003
Death On Wings wrote: [quote=cHeNg_Ho][quote=Death On Wings]Sempron är byggd på den gammla tbred som kom innan barton med vanliga 256kb cache i stället för bartons 512.
Sempron 3000+ finns med både 256kb och 512kb cache, bara så att du vet.
Är båda socket A ?
Jag vet inte riktigt.. Jag har en Socket A, 3000+ 512kb cache
February 6, 2004
Kanske lite off-topic usch vilka fördommar!
CasO wrote: ...Det ska vara för en kvinna, så inga super grafikkort etc.
Jag tror att det (speciellt på det här forumet) finns en hel hög med kvinnor/flickor/tjejer som vill ha en riktigt bra dator och behöver det. Precis som i riktiga livet nöjer de sig inte med vilken skit som helst 😉 Dessutom känner jag många killar som inte bryr sig om sin dator för fem öre och klarar sig med en vanlig budgetdator.
CasO wrote: PS: kvinnor är kinkiga när det gäller utseende, så det gäller att försöka matcha färgkombinationen när det gäller tex skärm, mus, tangenbord, låda (typ silver).
Jag (och nog många fler grabbar med mig) är måna om utseendet. Både på mig själv och saker jag äger. Titta bara på alla moddningstrådar som ett bra exempel!
Kunde bara inte låta bli att skriva en liten kommentar 🙄
Och back on-topic;
en snygg budgetdator är väl enklast att hitta via ON-OFF, SIBA etc. Standardprylar till ganska låga priser om man väljer rätt och oftast snygga eftersom de säljer på utseendet i de butikerna. Ett alternativ är att se vad de datorerna har för delar och sen plocka ihop ungefär motsvarande i någon webbutik för en billigare penning.
Lycka till!
July 18, 2003
mikabob wrote: ärligt talat... DELL för hela slanten... funkar bra till dom qvinns jag har fixat burkar till... bärbara till tjejen & hennes morsa, desktop-dell till morsan min...
Skulle aldrig köra ihopplock till nån annans dator än min egen... om du inte vill vara obetald support vill säga, och ha ett visst "ansvar"...
Dell är klockrent, prismässigt är det ok med då du köper hårdvaran operativsystem support med mera i ett kitt...
mina 2 öre bara
//jocke
Måste instämma, smidigt när det finns recovery funktioner och så.
Edit: Jag hade inte köpt det, men det är bara för att jag anser mig själv som mer kunnig och är relativt petig när det gäller mina datorer.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
1 Guest(s)