March 2, 2005
Hej ska köpa denna dator http://www.komplett.se/k/ci.as.....?sku=10323 men kofigurera den, annat chassi, grafikkort, minne o.s.v.
Nu undarar jag: bygger komplett ihop datorn och installerar vista och "fixar" allt eller hur funkar det? Får man hem en "färdig" dator? Är inte så insatt i det speciellt inte vista, t.ex. hur man hittar alla drivers till alla delar?
någon som beställt därifrån som vet?? 🙁
January 22, 2006
När jag beställde min så var det precis så där, valde ut ett paket som såg nice ut konfigurerade d lite så det skulle passa mig, sedan monterade komplett.
Så JA det gör dom. Osäker, ring och fråga isf, trevlig support och ringer du före 14.00 är det oftast ingen kö häller.
January 22, 2006
N1ko wrote: Hur var det med windows då, drivrutiner o.s.v? Var allt redan färdigt och installerat?? :bok:
Japp det var det oxå, var bara att tuta och köra.
Fanns även en "återställnings partition" eller vad dom kallas, så man trycker in F10 vid start så återgår den till fabriksinställningar (Så som den var när man fick den för första gången så man behövde aldrig krångla med drivrutiner vid ominstallation av XP)
Fast den rök ju för mig när jag provade raid för första gngen. 😛
March 13, 2008
Dette er kanskje bittert og utadvendt men:
Jeg har kjøpt masse saker fra komplett.se, og allt har vært bra. Men på det siste hovedkortet mitt fikk jeg trøbbel, sporadiske feil. Det ble sendt inn for RMA den 30 mai, og selv om jeg har frågat og fått mange hyggelige svar fra support har de enda ikke sett på kortet. Siden jeg ikke har annen erfaring med RMA vet jeg ikke om dette er forventet.
Har kjøpt meg nytt , identisk, hovedkort for två dagar sedan, allt OK nå.
1 Guest(s)