June 3, 2001
Canon PowerShot A80 eller A70?
http://se.pricerunner.com/phot.....192=146192
Tyvärr har jag en rätt stram budget. :arg:
Så dom 600 kronorna extra skulle jag kunna lägga på ett större minneskort om jag köper en A70.
Tyckte nästan att bilderna mellan dessa var lika förutom att A80 hade större upplösning. Kanske mina ögon som är underliga. 😕
Provbilder:
A70
A80
January 6, 2003
Som Steel säger, det kanske inte är värt dom extra 600:-
Tycker verkligen att du ska köpa till minne, för man ångrar sig när det kommer en M3 CSL och man har kameran men inget minne över 🙂
Det verkar inte vara någon skillnad på opbjektiven, och det är det som är det viktiga. 3.2, eller 3.9 Mpixel spelar inte så stor roll.
January 23, 2002
Tycker ändå du ska köpa A70.
A80 har visserligen mer minne med men jag rekomenderar att du köper ett rejält minne på 128 eller 256 Mb.
Videoinspelningen är ju bättre på A70, inget som är bra ändå visserligen men ibland är det kul å ha. Inte bra jämfört med en vanlig digital videokamera då alltså, men bra jämfört med andra digitala stillbildskameror.
Bara 4 lägen på vitbalans på A70 mot 6 lägen på A80, men eftersom det finns både Auto och Manuell på båda så tycker inte jag det spelar nån roll.
A70 väger ju betydligt mindre än A80, lite osäker på om vikten på A70 är med batterier dock, A70=215g A80=350g.
June 3, 2001
Stor bild
Måste ju vara ett knäppa på linsskydd, en repa på linsen är inte roligt. 😕
Det här med videoinspelning bryr jag mig inte så mycket om eftersom att jag kan få tillgång till en riktig digitalvideokamera. 🙂
Vikten ar ingen betydelse heller.
Priset då.
För 3600:- får jag en ny med 128mb minneskort.
1 Guest(s)