August 29, 2003
Vilken skall jag ta ?.
Fujitsu Amilo 1420 centrino 1.7Ghz eller Fujitsu Amilo 1840 P4 3.0Ghz ?. Har bara dom alternativen. Komponenterna är nästan identiska i båda två.
Säg också VARFÖR en centrino/P4 är bättre.
*edit*
P4'an är en northwood. Batteritiden har INGEN betydelse... jag vill ha BÄSTA prestandan.
March 10, 2003
Jag hade valt Centrino då den är kallare. Dvs. fläkten på laptopen låter inte som en hårtork.
http://www.cpuscorecard.com/all_cpus.htm
en centrino 1.7 är enligt denna sidan snabbare än en 2.4ghz P4 iaf.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 15, 2003
Jag hade tagit p4:an, att vissa kallar den för släpbar istället för bärbar är förmodligen för att de personerna inte direkt klarar några större vikter i bänkpress 😉
Visst, är du en sjukpensionär eller en anorektiskt tonårsflicka kanske du ska välja centrinon, men är du i sådant skick att du kan springa efter bussen så ta för all del den större.
February 5, 2004
HerrPutte wrote: Jag hade tagit p4:an, att vissa kallar den för släpbar istället för bärbar är förmodligen för att de personerna inte direkt klarar några större vikter i bänkpress 😉
Visst, är du en sjukpensionär eller en anorektiskt tonårsflicka kanske du ska välja centrinon, men är du i sådant skick att du kan springa efter bussen så ta för all del den större.
¨
Haha, sämsta jag hört på länge...
Man vill väl ha bra batteri tid ifall man ska ha en bärbar, annars är det ju lika bra köpa en barebone dator med plattskär, väger fan minst lika mycket. Jaja, bara för att du är så "jätte" stark ska vi se hur länge du skulle idas gå och dra på 3,5kg >.
Själv har jag beställt en Centrino då den tom. ska kunna ta 3800p i 3Dmark03, och det bevisar ju att man inte behöver en värsting som en p4 som väger ca. 4kg.
Håller mig till centrino med 2mb cache. (Dothan kärnan) Givet val.
Ifall du inte ska sitta hemma med den förståss.
1 Guest(s)