July 18, 2003
Hej
Funderar på att köpa en ny tv, då en 32" wide 100Hz. Såg idag att de har billiga på netonnet.se av märket Centrum.
Jag undrar vad de har för kvalitet på sina grejer och om det är värt att köpa en sådan eller ska man satsa på något lite mer känt märke.
Har kompisar som har Centrum dvd spelare och de verkar nöjda.
De jag funderar mest på är:
http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=55786
och
http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=58906
/blitz
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
March 5, 2002
padda wrote: Man får oftast vad man betalar för. Jag har läst om en hel del problem med deras TV:s (på Prisjakt) men om man inte har särskilt höga krav så duger dem säkert.
Vad för problem syftar du på?
Jag har en Centrum 32" WS 100hz TV (inte två tuners), mycket bra skärpa och kontrast. Går man upp i prisklass så får man bättre grejer, ingen som säger emot det. 🙂
July 18, 2003
Vilken tv ska man ta om man inte skall ta en Centrum då?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 27, 2003
skinner wrote: Sony, Philips, Samsung, Luxor, Grundig mf.
Inte så genomtänkt post direkt. Blandar friskt med den generella kvalitén där 😛
Till saken: det finns väldigt få fabriker världen över som tillverkar bildrör och de delar du hittar i Centrums tv-apparater är gemensamma med många andra. Jag delar dock många andras åsikt att man får lite vad man betalar för, men det ska dock poängteras att det är helt ok tv-apparater speciellt de som ligger lite högre i pris.
(Måste dock säga löd-arbetet i Sony's tv-apparater är outstanding. 😉 )
//Andreas
October 25, 2001
Innan jag köpte min Fq70 (SONY) så leta jag också som en tokig kanin på LSD efter vilken tv jag skulle ha. Det skulle ju vara bästa ljud och bild, MEN kom på att om den har bra ljud så suger bilden och vice versa. SONY=Bra bild, Philips=Bra bild, Thomson=Bra Ljud, Panasonic=Bra bild. Bara ett litet tips.
July 18, 2003
Hmm, får kolla runt på lite tvs då. Får la se hur det blir, har kollat på SONY och Philips innan. Får väl göra en kolla till.
IBM Thinkpad T60
February 12, 2003
Efter att ha sett en polares Centrum-LCD-TV skulle jag aldrig röra nånting ifrån de nånsin. Det var den värsta bilden jag sett, det ser bättre ut när jag drar en film på låt oss säga 300*300 på fullskärm (19") på 2 meters avstånd, än den TV'n från 5 meters avstånd. Det var det värsta jag sett, som sagt.
Tänk på att du kommer leva med din TV tills den går sönder (antar jag), så välj en hyfsad TV, Sony och Philips har bra prylar, även LG är helt ok.
Det var min åsikt, sen kommer väl folk köra över mig för den, men låt gå.
2 Guest(s)