December 20, 2006
Tänkte köpa ett chassi med bra kylning. Vill heller inte att det ska låta som en jetmotor.
Bör man satsa på ett dyrare chassi eller är de billiga likvärdiga? Vad bör jag tänka på i övrigt. Detta är/blir mitt första chassi/bygge förstås.
Bryr mig inte om utseendet i princip bara det inte är något ufo från "närkontakt av 3:e graden". 😛
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=318093 Bra eller dåligt?
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=323496 Denna SER bra ut ur ett kylningsperspektiv men ÄR det bra också?
January 19, 2003
Jag skulle nog ha satsat på ett lite dyrare chassi. De har lite tjockare plåt då det inte blir lika mycket vibrationer i chassit. Antec P150 tycker jag är ett prisvärt alternativ, värt att tänka på är att man inte skall ha för långt grafikkort då det annars kan bli problem att montera hårddiskar. Ett annat alternativ är Spire Pininfarina. Läste en recension på det nyligen och vart lite halvsugen. Även SilverStones chassin är bra men de kostar lite mer.
Angående chassina du länkade till så tror jag första alternativet har lite tunn plåt för min smak. Samt det andra lyser för mycket och har ett fönster vilket också kan leda till lite vibrationer om de inte har använt lite tjockare plast.
Lycka till i dit val.
//Jimmy
December 20, 2006
ok..uppföljningfråga: miditower eller fulltower vilken bör man välja och vad är skillnaden? Chassit har jag tänk mig ha länge och uppgradera innehållet i det flera gånger om under några år frammåt.
Kommer nog välja ett antec chassi...har bestämt mig att satsa på hög kylning framför låg ljudnivå
January 19, 2003
Tja... Om det är Antec du tittar mest på så är väl P180 att rekommendera om du vill ha ett större chassi med god kylningsförmåga. Att tänka på om det blir P180 är att välja ett nätagg där kablarna räcker till, t.ex. Hipers Type-R ska ha lite för korta kablar för att det skall vara helt optimalt.
//Jimmy
December 2, 2001
Har hållt på med chassin i flera år nu, bl.a några lian-li, silverstone och det omtalade P180.
Självklart får man det man pröjsar för.. Men jag byggde ihop en dator till min chef för några veckor sen..Chassi var inget viktigt så vi tog ett billigt och köpte separat nätaggregat...
Detta chassi kostar 195:- och helt chockerande nog så funkar det helt ok!
Lätt att installera i. Helt ok med plats osv.. Rekommenderar det faktiskt till många som behöver en billig, lätt och relativt stilren låda.
Det är ju inte lådan som påverkar datorn utan nätaggregatet.
Billigt chassi + bra nätagg = pålitlig och stabil dator.
1 Guest(s)