December 27, 2003
Hade tänkt mig att köpa ett nytt chassi men har fastnat lite här i chassi djunglen. Det står mellan Sonata och Chiefte's Fulltower men jag vet inte vilken jag ska välja. Någon som har någon erfrarenhet av Sonata respektiv Fulltower'n ? Ni kan också komma med förslag på andra chassin.
December 27, 2003
Chieftec Full Tower har jag, en blå =)
Bra: Rymligt, inge pill när du ska sätta in en ny komponent.
Dåligt: Du måste ha miltals långa kablar (lite överdrivet)
Den är väldigt tung om du ska ha med den på lan eller liknande.
Var väl inge mera, jag är rätt nöjd med min men skulle ändå vilja ha ett genomskinligt chassi.
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
June 30, 2003
Behöver du en fulltower?
Sonat är en miditower och själv har jag en sådan.Det enda som jag inte är nöjd med är att luckan är av plast och att powerknappen sitter bakom.
Men jag kan starta datorn via musen ,om jag inte har stängt av strömmen helt till moderkortet.Så det är inte så jobbigt ändå.
Köp sonatan, överlägset eftersom du får ett 380watts nät-agg
av bästa kvalitet med.Samt att agget har ström- kontakter till sata-hd.
June 23, 2002
NiCKE^ wrote: Chieftec Full Tower har jag, en blå =)
Bra: Rymligt, inge pill när du ska sätta in en ny komponent.
Dåligt: Du måste ha miltals långa kablar (lite överdrivet)
Den är väldigt tung om du ska ha med den på lan eller liknande.
Var väl inge mera, jag är rätt nöjd med min men skulle ändå vilja ha ett genomskinligt chassi.
Äsh chassit är bara klumpig för dem som är små och klena. :bgrin:
July 16, 2003
Det som är tråkigt med Antec är märket har blivit så mainstream.. Alla ska ha en AMD cpu och ett ATI graffa i en, Antec låda... Säger som Annika i Pippi -kunde du inte hitta på något tråkigare..
Visst de har bra lådor, men snälla det finns väl 2k chassi tillverkare. Ska det inte gå att välja något annat.
Jaja, jag vet.. jag har själv en Chieftec låda.
July 13, 2002
Trilogic wrote: Det som är tråkigt med Antec är märket har blivit så mainstream.. Alla ska ha en AMD cpu och ett ATI graffa i en, Antec låda... Säger som Annika i Pippi -kunde du inte hitta på något tråkigare..
Visst de har bra lådor, men snälla det finns väl 2k chassi tillverkare. Ska det inte gå att välja något annat.
Jaja, jag vet.. jag har själv en Chieftec låda.
Hehe... påstår du helt allvarligt att antec skulle vara mera mainstream än chieftec? Cheiftec är så mainstream man kan komma.
July 16, 2003
Precis. Både Chieftec och Antec är mainstream, men det går ju inte att komma ifrån att det är bra lådor. Eller hur.
Men val av låda bestäms nästan alltid efter principen: Jag vill betala x Kr för låda och nätdel, och vad får jag för x Kr? OK, man kanske behöver en viss storlek på nätagget som inte finns i en standard låda. Men då hamnar man automatiskt i en annan prisklass.
För att inte verka för negativ till Antec Sonata, så visst funderade jag på den. Men ta en tumstock och mät upp 412mm från golvet. Är det jag som har korta armar eller ska den vara så liten. Speciellt om man jämnför den mot en Chieftec Fulltower. Men måste det vara ett Fulltower? Har ett miditower BX-03 chassi och för ett chassi med nätdel under en tusing är det helt ok.
2 Guest(s)