June 3, 2001
MacDaddy wrote: -Är det stabilt?
Har Telia just nu, men funderar på att byta.
Det är knappast stabilt..
När vi hade com bort så funka det max 2 timmar om dygnet och endast några minuter i stöten.
Inte hitta dom nått fel heller. 🙄
Då är felia mer stabilt tycker jag.
Har haft 3-4 avbrott på 10 månader.
April 1, 2003
MacDaddy wrote: Undrar om nån har några erfarenheter av Comhems bredband?
Mina frågor är
-Är det stabilt?
-Uppladdningen ska vara väldigt klen, går det spela online då eller blir pingen hög. Vill kunna ha en ping på 50-60 i alla fall.Har Telia just nu, men funderar på att byta.
jag har comhem, och det är stabilt! har varit nere i ett dygn senaste året!
jag brukar ligga på 30-40 i ping på snabba serverar. bästa med comhem e att downloaden e 125kb/s för 1mbit tjänsten:)
July 27, 2002
Har com hem 1 mbit, har laddat i 235 kb som mest, det är usel uppload men bra download, har under 10 ping på [9] server, asså serverns på cafét http://www.nine.se 🙂
March 24, 2003
Jag har Tele2 Kabelinternet. Visst är det en stabil uppkoppling, men jag tycker att det mest är väldigt slött, 512/128 borde ju räcka. Jag hade 64Kbit ISDN innan och det hade bättre ping. Iof spelar jag inte så mycket så jag ska inte svara på vad jag har för ping 🙂
Kan tillägga att farten vid uppladdning inte ofta kommer över 6kb/s
March 24, 2003
Callister wrote: [quote=Östman]
Kan tillägga att farten vid uppladdning inte ofta kommer över 6kb/s
🙄 6kb mest lol 🙂
Jag antar att du förstår vad jag menar, om du gillar att skratta så kan du skratta åt Tele2 också, de har inte mycket plats för hemsidor och epost isåfall. http://www.tele2.se/privat/internet/fastuppkoppling/bredband_kabel-dettaingar.phtml
som de brukar jag skriva bit/s eller bps om jag skulle mena det. Förlåt att jag glömde trycka på shift. 😕
October 15, 2001
Har haft Comhem nu i flera år och den är stabil. Pngen är något högre en Telias ADSL (Som pågrund utav kvaliten på sitt nät/noder nog har sveriges bästa). Det är dock helt klart spelbart. Uppladningen suger och nerladdningen är det inte heller mycket att hurra för. Inte hos mig i alla fall.
1 Guest(s)