January 26, 2003
Köpte en razer copperhead för en tid sedan, va till enbörjan helnöjd med mitt inköp, men efter några veckar började höger musknapp strula!
Problemet är att knappen inte vill hållas nere, ett praktiskt exempel är när jag ska göra en 360sväng i wow, istället för att snurra ett varv stannar gubben och jag råkar ofta targeta någonting annat istället, VÄLDIGT störande.
Jag har hört mig för på nätet och det visar sig att flera andra upplever exakt samma problem, även en irl vän som har en liknande razermus (fast med rött ljus) har samma fel, bristande kvalitet med andra ord.
Så om ni planerar att köpa en ny mus, rekomenderar jag något annat än razer, iaf tills de har åtgärdat detta!
January 26, 2003
Kan säga att jag INTE misshandlat musen på något sätt.
Detta problem är juh inget som går direkt lätt att testa, dvs det går smiter förbi omärkt i tester och recensioner, självfallet är alla FPS spelare nöjda då de inte behöver hålla knappen nere några längre perioder, och därav inte heller märker av något, musen är ju faktiskt kanon bortsett från detta.
Alternativt skulle förståss vara om det är något problem i WoW, vilket jag har ganska svårt att tänka mig.
Har iaf 4 konkreta expempel på spelare som lider av det här problemet, vilket är tillräckligt för att avskräcka mig.
Nästa mus blir nog en sådan "Habu" razer/m$ mus, min gammla intellimouse2.0 är iaf rent fysikt funktionerande :).
Grabben har en copperhead sedan 2 månader tebax (Han spelar mycket WoW.), funkar alldeles utmärkt trots en 12-årings ofta omilda behandling... Själv har jag en Krait som också går felfritt.. Jag har då inte hört något om att Razer skulle vara något bättre eller sämre än andra märken.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)