Corsair H100|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Corsair H100
bosis1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 213
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 1, 2012 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Tänkte införskaffa mig en Corsair H100 jag undrar om det är någon med erfarenhet av den här kylaren, Vissa säger att den är väldigt högljudd och andra säger att den är tyst. Jag tänkte isf köra med 2st noctua kylare som jag har i datan skulle det bli bra effekt vill ha en tyst dator. Jag kör med Cooler Master v10 nu som kyler väldigt bra men låter ganska högt.

Tacksam för svar

drizzit
Medlem
Forum Posts: 191
1274338
January 10, 2012 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en och är totalt sett mycket nöjd

det klagomål jag har är att orginal fläktarna är mycket och jag menar mycket högljudda på de övre lägena. Vid normalt användande kör jag dom på lägsta läget och då är den mer eller mindre helt tyst men om du knäpper på de övre lägena låter det mer och mer som ett reaplan och personligen klarar jag inte sitta någon längre stund med översta läget på.

Vid normalt användande surfning/spelande/film ger coretemp mig en temp runt 25-30 grader (rums temp runt 20-21) med en 1090T clockad till 3.8 med fläktarna på lägsta läget. Drar jag på högsta läget kan jag klämma ner maxtempen ett par grader. Dvs för normalt användande behövs inte mer än lägsta läget (tempen i sig vet man ju inte om man kan lita på men skillnaden i temp på lägsta och max är ju det viktiga här).
Är ju med stor sannolikhet betydligt större skillnad om cpu'n arbetar riktigt hårt men om du inte foldar eller liknande händer ju detta relativt sällan en normal användare.

Är dock vanliga kontakter på fläktarna så du kan ju självklart byta ut dom mot något tystare vid behov.

bosis1
Medlem
1274342
January 10, 2012 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Stort tack att du skrev jag tror att det lär vara ganska ljudlöst på högsta om man har noctua fläktar. Men tempen var gö riktigt bra, blir nog ett köp inom kort får vänta tills mitt modekort har kommit tillbaka från rma först kan vara bra att ha 🙂

bosis1
Medlem
1274489
January 14, 2012 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag såg att det är 4 pins på h100 4st 4pins för fläktarna alla noctua fläktar jag har har bara 3pins funkar det om man bara kör 3st eller?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 31
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL