March 27, 2002
Det beror iofs på vad du ska använda det till, men hur som helst så är ett GF4MX egentligen bara ett "upphottat" GF2-kort.
Men är det spelning och benchning så ska du akta dig från GF4MX, köp ett GF3Ti200 istället. Point Of View är t.ex. rejält överklockningsvänliga också - förutom att de är relativt billiga.
Själv har jag ett Leadtek Geforce3 Ti200 och det finns hittills inte någon som spöat mig i Benchmark som har ett GF4MX (och i övrigt liknande hårdvara, CPU, moderkort m.m.)
/steimm
November 29, 2001
så du hade inte märkt om nån ställde ner bitdjupet till 8 bitars färg?
klart det är mer än framerate som räknas
vem bryr sig om man får 180 eller 210 fps?
DET kan man inte se skillnad på
(dels pga ögats begränsning men också skärmens refreshrate som sällen är över ~100 Hz = allt över ~100 fps e menlöst)
effekterna av Pixel/Vertex Shaders, Volumetric Textures, bättre/snabbare FSAA, HOS (inte för att GeForce-kortens någonsin kommer användas) osv. ser man däremot ganska stor skillnad på
June 18, 2001
On 2002-04-02 14:07, steimm wrote:
Jag skulle inte köpa ett GF4MX, det är bättre att lägga på nån hundring och få ett Geforce3Ti200, det kortet ger avsevärt mycket mer prestanda!/steimm
[ Detta Inlägg ändrades av: steimm den 2002-04-02 14:08 ]
Detta stämmer INTE !!!
Ett GF4MX440 ger bättre prestanda på det mesta, men saknar stöd för en hel del funktioner som G3 och G4 har.
G4MX440 är ett alldeles utmärkt kort för de flesta, själv tänker jag dock satsa på ett G4-4400, dels för att få dessa funktioner samt att prestandan här är klart mycket bättre!
Jag vet inte var folk här på NH har fått idén om att G4MX440 skulle vara dåligt, det är ju bara att läsa de miljarder tester som varit hittils!
Läs mer på siterna på nätet istället för att lyssna på alla idioter här på NH!
June 14, 2001
On 2002-04-05 00:52, oxygenial wrote:
On 2002-04-02 14:07, steimm wrote:
Jag skulle inte köpa ett GF4MX, det är bättre att lägga på nån hundring och få ett Geforce3Ti200, det kortet ger avsevärt mycket mer prestanda!/steimm
[ Detta Inlägg ändrades av: steimm den 2002-04-02 14:08 ]
Detta stämmer INTE !!!
Ett GF4MX440 ger bättre prestanda på det mesta, men saknar stöd för en hel del funktioner som G3 och G4 har.
G4MX440 är ett alldeles utmärkt kort för de flesta, själv tänker jag dock satsa på ett G4-4400, dels för att få dessa funktioner samt att prestandan här är klart mycket bättre!Jag vet inte var folk här på NH har fått idén om att G4MX440 skulle vara dåligt, det är ju bara att läsa de miljarder tester som varit hittils!
Läs mer på siterna på nätet istället för att lyssna på alla idioter här på NH!
Säger detsamma. Fast inte att alla är idioter och jag har köpt ett MX440
[ Detta Inlägg ändrades av: ProNine den 2002-04-08 09:36 ]
1 Guest(s)