December 28, 2004
Jag undrar om det är någon som har testat Creative Muvo N200.
Går i planer på att köpa en. Den verkar passa mig perfekt, inte alltför dyr, liten, Fmradio osv. Men jag har läst att många verkar ha problem med lite olika saker. Först och främst verkar det som om den brummar lite när displayen lyser, det är inget stort problem för mig, planerar inte att gå omkring och lysa med displayen hela tiden. Men något som verkar värre är att folk säger att det är något klickljud ibland när man lyssnar på musik.
Någon som har erfarenhet? Vad är det för kvalite på radion?
Sen allt annat ni har att säga om denna spelaren är av intresse.
Tack.
December 28, 2004
Hejsan!
Fick min N200 igår, så har inte hunnit testa den så mycket ännu men kan bekräfta brumljudet när belysningen på displayen är på. Är inget super problem eftersom man kan ha belysningen avstängd eller att den släcks ner efter 3,5,10 eller 15 sekunder.
Efter ett par timmars lyssning har jag inte märkt av något klickljud.
Radion verkar bra, enkelt att använda med autosök och bra ljud, i alla fall här hemma. Hur mottagningen är när man är mer mobil kan jag inte svara på ännu...
I övrigt, liten, lättanvänd och med en del lull lull finesser, line in, mic och inspelning av radio. Olika spelfunktioner - alla, enstaka mapp, random alla, random mapp, repetera alla, repetera mapp, repetera A-B.
Efter uppdatering av firmewaren (finns på creatives hemsida) så fick man även med stöd för ljudfiler med DRM (Digital Rights Management) och snabbspolning med ljud.
Återkommer efter ett längre test.
December 28, 2004
Ja beställde den direkt ifrån creative, fick den levererad hem till dörren 😀
Här har du innehållet i paketet:
http://creative.com/products/p.....#038;nav=5
Hmm, "Neck Cord" - det var det inget i mitt paket i alla fall...
December 28, 2004
Om du kollar innehållet på svenska delen:
http://se.europe.creative.com/.....38;page=10
så står det inget om case/armband
Hur är det när man köper från Creatives webshop och något är fel, tex om man upplever de klickljud som en del beskriver. Går det bra att skicka tillbaka produkten för en ny precis som i vanlig butik?
Det är lite svårt att få tag på den i vanliga butiker tycker jag. Iallafall till samma bra pris.
December 28, 2004
Visst kan jag göra det...
Var helt super nöjd med den men sen började den uppföra sig illa med en massa "glitch" ljud och hackande i låtarna. Finns ett par trådar på creatives support forum om detta, är tydligen inget ovanligt problem.
Har returnerat den och väntar på att få en nya tillbaka. Hoppas den inte har samma problem, för jag var verkligen nöjd med den annars.
1 Guest(s)