November 11, 2003
Ska köpa Mp3-spelare...
Tänkte mig en Creative Rhomba 256MB först, men sen kom jag på att dess INBYGGDA BATTERI kunde va en nackdel
FRÅGA 1: Nån som vet om detta inbyggda batteri är lätt att byta ut när det väl tar slut en dag?
Sen har jag funderat på en iRiver iFP190TC (256MB) istället...Men förutom att den är ~300-400kr dyrare än Rhomban så har jag åxå förstått att man måste installera ett program för att kunna se denna spelare som en "extern HD" å flytta över filer
FRÅGA 2: Måste man installera ett program för att kunna tanka iFP190TC med filer?
slutligen...FRÅGA 3: Ska jag köpa Rhomban eller iRivern??
August 22, 2005
Jag hade satsat på en iFP-390, den är typ 200 dyrare än iFP-190 men har å andra sidan directencoding till MP3 och line in och högre uteffekt. Personligen tycker jag den är snyggare men det är ju en smaksak.
Uppgraderbar firmware är alltid ett plus, jag är i princip säker på att de kommit ut med en firmware så man slipper ha programet,den firmwaren har iaf kommit till iFP-300 serien som är nyare. (det har båda iriver)
hur det är med batteri tiden på Rhomban vet jag inte men det tycker jag är väldigt viktigt.
Jag har en iFP-395 och jag är helnöjd med den. Min kompis köpte iFP-195 innan 300 serien kom ut, han är väl nöjd med sin men hade köpt 300 serien idag. Har en kompis med Rhomban också, han har inte haft den så länge men än så länge är han nöjd med den.
November 4, 2001
Jag har testat båda, jag vet inte vad det skiljer i pris men jag tycker iRiver är mycket bättre, menyer, ljud, storlek, kvalitèn känns bättre i iRiver, sen har du ju 2års garanti ifall du väljer iRiver också.
http://www.directman.com fraktfritt det priset som står på sidan gäller även om du väljer postförskott 😉
Lycka till!
Och som berghund sa iFP-300 är bättre och det skiljer inte mycket i pris mellan den och iFP-100 serien.
1 Guest(s)